Hej jag har en planering/häck som tar för mycket arbete att hålla i ordning med ogräsrensning. Har därför bestämt mig för att bort häcken och låta gräsmattan gå ut till uppfarten av asfalt. Som kant finns gjutna kantstenar som börjar falla sönder efter 40-50 år i bruk. Fundera på att ersätta med en låg kantmur, förhoppningsvis räcker det med en sten i höjd. Svårigheten är att uppfarten slutar, kanske 1-1,5 m i höjdskillnad. Snyggast hade säker varit att lägga stenen i våg och att det därmed blir som terasser om ni förstår vad jag menar men det blir en del extrajobb. Tror ni att det hade funkat att låta stenarna följa lutningen av uppfarten eller skulle det se konstigt ut? Med vänlig hälsning, Ulf




En övergiven häck längs en asfalterad uppfart med gamla kantstenar och en gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hen
 
S
Är nog bara en estetisk del med att följa med i lutningen , du ser det ett tag men glömmer det .
är det asfalt där och kanten jämn så går det bra
 
Hemmakatten
Vad är det för häck? Ser ju lite trist ut just nu men vartefter den växer och blir högre så kommer ogräset att synas allt mindre. Fundera ett varv till på om du verkligen vill ta bort häcken.
 
Det är en berberis, inget fel på häcken. Brukar klippa den ett par gånger per år så den blir fin. Problemet är rensningen som tar för mycket tid.!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.