Hej är det någon som har provat U-min Grund ????
Är dom bra i så fall ???
Vad kostar det ???

www.supergrund.se
 
Icke, men jag har provat Leif Tjälldens L block, mkt prisvärda och bra !
www.tjallden.se

:://N
 
sök på supergrund här i forumet och du ska finna!
 
Nä det gör man inte >:(
 
Jag håller på och monterar min U-min grund precis nu. Jag har aldrig byggt någon grund förut så jag kan inte direkt uttala mig huruvida denna är bättre eller sämre tekniskt än någon annan. Plattan är på 125kvm och allt material till grunden (300mm höga kantelement) samt golvvärme och k-ritning kostade mig ca 55' +moms. Betongen som tillkommer är ca 14m3.

Om man ska säga något så kan man väl tycka att tillverkningstoleranserna på kantelementens mått är snudd på orimligt stora (flera centimetrar ibland) men i mitt fall är de specialgjorda, limmade med högre frigolitkvalité i underdelen för att klara mitt tunga hus. Om de slipper detta moment vid tillverkningen kanske det blir bättre. Blir endel extrajobb med avjämning under blocken och utfyllnad med fogskum för att få det hela bra.

Intrycket av försäljare etc. är att de är lätta att prata med och väldigt snabba, kanske lite för snabbt ibland. Ganska slarviga med att hålla reda på information som man gett dom. Fick många felaktigheter på min k-ritning, men efter några telefonsamtal var det dock löst. Det resulterade dock i att det saknades kantelement. Tur att man gör jobbet själv så inga hantverkare står och väntar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.