Hej! vi har satt en häck som kommer ligga angränsande till en grusgång. Skall försöka förklara:

Vi kommer gräva ut en gång och sedan lägga på ngn form av grus/singel. En sida är mot häck och en sida mot gräsmatta. Vi kommer endast jämna ut själva gången, inte övriga gräsmattan. Det vi funderar över är vilken kant /avskiljare man kan ha så det inte ser konstigt ut? Lägger du sten o övriga gräsmattan är ojämn kanske det blir konstigt.
Svårt att förklara känner jag

mvh Ann/Sofie
 
L Larmag888 skrev:
Hej! vi har satt en häck som kommer ligga angränsande till en grusgång. Skall försöka förklara:

Vi kommer gräva ut en gång och sedan lägga på ngn form av grus/singel. En sida är mot häck och en sida mot gräsmatta. Vi kommer endast jämna ut själva gången, inte övriga gräsmattan. Det vi funderar över är vilken kant /avskiljare man kan ha så det inte ser konstigt ut? Lägger du sten o övriga gräsmattan är ojämn kanske det blir konstigt.
Svårt att förklara känner jag

mvh Ann/Sofie
En bild underlättar. ;)
 
Det har du rätt i, tack!
 
Handhuggna patinerade stenar använda för att anlägga en snygg kant längs en trädgårdsgång med grönt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gångväg med handhuggna storgatsten längs kanten, omgiven av en häck och ett hus i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag rekommenderar (nästan alltid) gamla handhuggna patinerade svenska storgatsten.
 
Gångvägsprojekt under konstruktion med ny lagd kantsten och person som kör en skottkärra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.