Undrar om vi kan renovera tvättstugan själv? eller finns något annat som man kan tänka på ?

den är liten och har raka väggar ingen dusch. vi har inte gjort något renovering förut men man bör börja någon gång. min man hade hjälp kompisarna med kakel och klinker någon gång för länge sen.

men vet inte om vi vågar göra det , vad tror ni? är det mycket jobb? det är 300x 170 och 230 högt . golvbrunnen måste byttas.
 
Om ni inte har tummen mitt i handen så borde ni klara av det själva, läs på regler och andra krav innan bara. Kolla t.ex. http://www.sakervatten.se/branschregler och en massa trådar här, finns en hel del matnyttigt. Har ni stort behov av tvättstugan, dvs. tidspress, så kanske ni vill leja bort jobbet istället. Jag antar att det är ert eget hus och inte en bostadsrätt?
 
jo det är eget hus, tvätten vi klara av utan. kan tvätta hus släkten , men funderar på vatten?! hur gör man utan varmvatten? vi har varmvatten bredare i tvättstuga. men finns inte något ställe som man får råd på hur gör man vilken ? vad ska man använda och så?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.