Tillverkningsår ca 2004-2008.
Knappsatsen står det Geberit på men jag tror porslinet är av annat märke. Tror det är en Gustavsberg pga de grå dämpkuddarna.

Sitsen är av porslin.

Ursäkta den smutsiga stolen...det var dags för städning av den.

OBS!
Eller ska man satsa på en helt ny sitssats? Vi får snart första barnet och den där sitsen är riktigt tung och kan klämma fingrar. Vore bättre att satsa på en med soft close? Ser ju faktiskt ut som att sitsen inte riktigt passar till skålen, den når inte ända fram och är för bred för skålen. Tänkte att jag gör en mall i papp och tar med mig till närmsta bygghandel/vvsbutik och köper en annan modell.
 
  • Öppen toalettstol av porslin, möjligen Gustavsberg, med sliten sits som inte passar skålens form perfekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Porslinstoalettsits som inte passar skålen, med tydlig spricka, på en kaklad toalett, fot i nedre högra hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggmonterad toalett med tungt porslinssäte och Geberit-knappsats, behov av byte till soft close modell.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen toalettstol med tung porslinssits och grå dämpkuddar, behöver städning och möjlig ersättning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
nikasp
Köp softclose. Våra barn, 1 och 3 år har klämt sig några gånger och det känns onödigt. Smäller rätt bra då och då och man hoppas inget litet finger hamnat mellan...
 
Geberit är nog bara spolfunktionen.
 
Designmässigt ser det ut som en Grohe wc-skål.

Jag hade skickat bilden till deras support och frågat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.