Ja är det någon som gjort så? Kan man köpa sina stommar på ikea och sedan välja ett annat märke till luckorn ::)ja jag vet att det låter snålt...... :-[ Vilka företag har i sådana fall luckor som passar Ikeas stommar?
 
Hej!

Kolla med företag som tillverkar måttanpassade luckor.
Gå in på www.google.se och sök på köksluckor.
Finns många företag att välja på.

MVH
J
 
Det är inte speciellt svårt att anpassa andra luckfabrikat till IKEAs stommar.
Använder man vanliga gångjärn, behöver man bara en tumstock och en borrmaskin.
 
Går alldeles utmärkt! Vi köpte stommar och inredning hos IKEA och kompletterade sedan med massiva björkluckor från ett lokalt snickeri. Vi talade om skåpsbredder och höjder till snickeriet så fixade de resten.

/Ingenjören
 
Fast vi vill inte ha måttanpassade luckor, vi har sett fina som vi vill ha från ett par andra kökstillverkare....
 
Vad är det för skillnad på måttanpassat från en tillverkare mot några som kommer från någon som tillverkar enbart standard?

Kan tänka mej att om du går till ett lokalt snickeri ligger de mer omsorg bakom dessa luckor än om då går till nått företag som "spottar" ut standardluckor.
 
Spottar man ut så har man något som ett snickeri aldrig kan erbjuda till rimlig peng.
Nämligen precision.
NC maskiner och ett vanligt snickeris utrustning spelar inte hockey samma kväll.

Mvh
 
Jag har precis samma funderingar.
jag har tagit en Massa mått på våra stommar & på ex vis ballingslös fronter och det verkar som det skulle passa .
dock har ikeas bänkskåp ex: 1 liten & två olika stora lådor medans B har en liten & 2 lika höga fronter men om man flyttar insatsen så har jag kommit fram till att det skall funka TROR jag,, jag skall forska lite mer så jag kommer att återkomma.
är det någon som vet något om exemplet jag tog så hojta till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.