Hej!
Min mammas vatten kommer stängas av i 2-3 veckor, och hon har en Nibe F750 frånluftsvärmepump kopplat in på det vattnet. Det är väl ett slutet system, som inte påverkas om vattnet stängs väl? Eller kommer värmepumpen gå sönder?
Hon kommer inte att använda något vatten under den tiden på 2-3 veckor, så tanken kommer inte tömmas.
Tack på förhand!
 
Hej! Nej det är inget problem alls om inte värmepumpen läcker någonstans så den mer eller mindre konstant behöver fyllas på. Det måste alltid finnas vatten inne pannan/värmepumpen för att den inte ska skadas. Men ganska svårt att klara sig utan vatten i 2-3 veckor, blir kämpigt!
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
J Josth skrev:
Hej! Nej det är inget problem alls om inte värmepumpen läcker någonstans så den mer eller mindre konstant behöver fyllas på. Det måste alltid finnas vatten inne pannan/värmepumpen för att den inte ska skadas. Men ganska svårt att klara sig utan vatten i 2-3 veckor, blir kämpigt!
Tusen tack för svar!!
Huset är nybyggt och hon har inte flyttat in ännu. Hon får inte kommunalt VA förns om 2-3 veckor. Sommarvattnet har varit påkopplat för att kunna värma upp huset. Men nu stängs sommarvattnet av imorgon, och nya vattnet kommer om ca 2-3 veckor som sagt. Hon bor i ett annat hus just nu. :) Men då hälsar jag henne att det inte är någon fara då. Tack igen för ditt svar!
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Ok, ja då ordnar sig säkert allt och hon har det bra.👍
 
  • Gilla
jossan1986
  • Laddar…
tommib
Har hon tagit emot nycklarna? Dvs har hon tagit huset i besittning och avlagt slutlikvid?

Om hon inte har det så är allt ovanstående husbyggarens problem. Men jag håller med Josth, det ska mycket till att det ska vara ett problem, i så fall finns det helt andra problem också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.