I Hemma med Ernst sista avsnittet skippar han grundning av grind och ytterdörr.
Jag hävdar att man måste grundmåla och helst även grundolja trä utomhus innan man målar med täckfärg oavsett typ. Ernst skippar det i sitt senaste program.
Ernst gör ju att min familj tycker jag är onödigt omständlig.
 
  • Haha
eriksaaf
  • Laddar…
R
nordlp nordlp skrev:
I Hemma med Ernst sista avsnittet skippar han grundning av grind och ytterdörr.
Jag hävdar att man måste grundmåla och helst även grundolja trä utomhus innan man målar med täckfärg oavsett typ. Ernst skippar det i sitt senaste program.
Ernst gör ju att min familj tycker jag är onödigt omständlig.
Det finns färger och tillverkare som har tagit bort grundfärgen, behövs bara 2x stryk färdig färg sedan har du Jotun som du behöver typ olja, grunda och färdig stryka tre gånger för täckningens skull 🤣Vilket som är bäst vet jag inte men intressant.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
T
Jag tror att du måste följa tillverkarens rekommendationer i det här fallet. Som Rejäl skriver så finns det tillverkare som har tagit fram färger som ska fungera med bara en fårg med ett visst antals strykningar (2/3) och andra som har kvar grundfärg och slutstrykningsfärg i sitt system.
 
  • Gilla
nordlp
  • Laddar…
R
nordlp nordlp skrev:
I Hemma med Ernst sista avsnittet skippar han grundning av grind och ytterdörr.
Jag hävdar att man måste grundmåla och helst även grundolja trä utomhus innan man målar med täckfärg oavsett typ. Ernst skippar det i sitt senaste program.
Ernst gör ju att min familj tycker jag är onödigt omständlig.
Nordsjö Tinova VX har jag för mig bara har två stryk utan grund.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.