Skulle vilja montera inredning i en garderob i nästa vecka men det går inte att få tag på bärlister till Elfas vägghängda system i nån butik häromkring.

Kanske en dum fråga men går det bra att bara fästa hängskenorna, som man gjorde med dom gamla Elfasystemen? Ska bara användas för klädförvaring så belastningen blir inte för stor.
 
R
Finns inga skruvhål att hänga dem med numera, så de får du isåfall göra själv. Men då går det väl lika bra/dåligt som tidigare gissar jag.
 
  • Gilla
JMVN och 1 till
  • Laddar…
Aha, på bilderna på Elfas sajt så såg det ut att finnas skruvhål. Men Biltemas bärlist skulle kunna vara ett alternativ, den finns i lager. Verkar ju som det går att kombinera med Elfas skenor? Elfa har bättre tillbehör (ex. korgar) så skulle helst använda dom för allting annat.
 
Jo elfa har ändrat på sina Skenor, för 3 år sen när jag satte upp våra första i huset så fanns inga hål men dom jag satte upp i våras hade hål efter 1meter ner från haken till bärlisten och sen 50cm mellan skruvhålen.
Så dom utvecklas till det bättre, men tycker det är dumt att dom inte sparade alla skruvhålen...
 
  • Gilla
JMVN
  • Laddar…
R
J JMVN skrev:
Aha, på bilderna på Elfas sajt så såg det ut att finnas skruvhål. Men Biltemas bärlist skulle kunna vara ett alternativ, den finns i lager. Verkar ju som det går att kombinera med Elfas skenor? Elfa har bättre tillbehör (ex. korgar) så skulle helst använda dom för allting annat.
Det finns hål en bra bit ner på dem, men de fungerar väl mest till att hålla skenorna på plats mot väggen.
 
  • Gilla
JMVN
  • Laddar…
Vänd skenorna upp och ner så får du skruvhål långt upp.
 
  • Gilla
JMVN och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
De som ska skruvas direkt i väggen är dessutom tjockare än de som ska sitta på hängskena så det är inte lämpligt att blanda.

/M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.