Vill ha in mer ljus o skulle helst vilja ha en dörr med glas hela vägen (leder ut på en balkong). Går det byta ut träskivan nertil mot glas? Eller är det bara ny dörr som gäller i såfall?

Och ja, tro mig, kommer göras en hel del annat också =)
 
  • hall uppe.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klart det går.. Dock är det lite jobb med det, men i praktiken sitter ju skivan i dörren istället för glas.
Det som kan tala lite emot är den extra tyngden glaset ger, dock tror jag inte det är något problem, gissar på att du har 3 gångjärn på dörren. Annars kan detta vara en sak som också kan behövas kompl med
 
Inget är omöjligt, som frohike är inne på, men det förutsätter att man själv gör jobbet. Jag har själv flyttat ned bröstningen på en dörr som blev fel i måtten. Men nu när jag studerar din dörr lite närmare, ser jag att det är en äldre dörr, som delas, med persien emellan, så då tror jag inte det är någon idè, att sätta igång och böka med det, enklare att köpa en ny fönsterdörr. De stora fönstertillverkarna (Traryd) brukar ha en drive på sitt sortiment, med 30%, passa på då, annars brukar en fönsterdörr, 3-glas isolerglas/energi kosta ca 8-9000 Kronor, men då är det en kvalitetsdörr.
 
saturnus skrev:
Inget är omöjligt, som frohike är inne på, men det förutsätter att man själv gör jobbet. Jag har själv flyttat ned bröstningen på en dörr som blev fel i måtten. Men nu när jag studerar din dörr lite närmare, ser jag att det är en äldre dörr, som delas, med persien emellan, så då tror jag inte det är någon idè, att sätta igång och böka med det, enklare att köpa en ny fönsterdörr. De stora fönstertillverkarna (Traryd) brukar ha en drive på sitt sortiment, med 30%, passa på då, annars brukar en fönsterdörr, 3-glas isolerglas/energi kosta ca 8-9000 Kronor, men då är det en kvalitetsdörr.