Hej
Jag har en rutchkana till barnen som slutar ca 20 cm ovan marken. När dom åker normalt är detta bra för då sätter de ner fötterna och ställer sig upp/springer vidare.
Men när det är fint väder så spritar jag vatten på rutschkanan och lägger en presenning på gräset så att dom får högre fart och åker vidare på presenningen (aka slip-n-slide).
När detta händer så tycker dom att det är jobbigt att dunsa ner med rumpan de 20 cm på slutet.

Lösning:
Jag har tänkt göra en 20 cm hög, 60 cm lång kil av frigolit att lägga på slutet.
Men jag vet att ungarna kommer att "leka sönder" frigoliten och jag får plocka frigolit i hela trädgården.
Kan man stryka på "trälim ute" på hela frigoliten och sen svepa in den i tyg, ex ett gammalt lakan?
Kommer det att "armera" frigoliten mot plastspadar, grävande fingrar, mm?
Kommer "trälim ute" att klara att ligga i vatten i flera timmar utan att lösas upp?

Har ni bättre lösning på mitt lilla problem?
 
Lägg frigoliten under presenningen ?
 
S salkin85 skrev:
Lägg frigoliten under presenningen ?
Ja, frigoliten ska ligga under presenningen.
Men ungarna kommer ändå att pilla på frigoliten.
Jag vill göra så att frigoliten blir tålig mot barnlek, dvs få ett vattentåligt "skal".
 
Då tycker jag det är bättre att lägga lite Epoxy eller en tåligare skiva som ytskikt. Typ masonit/oljeboard
 
Men har någon testat att limma tyg på frigolit?
 
Använd PU lim. Det funkar mot frigolit och tål vatten.
 
Eller köp xps den är bra mycket hårdare, väldigt svårt att pilla lös bitar
 
Tack för alla svar.
Eftersom jag redan har frigolit, trälim och tyg, så tar jag och testar med det. Det är ju ingen som har skrivit att det INTE kommer att fungera.

Om det inte går, så tar jag och köper xps tror jag.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.