Hej på er!

Jag har en KitchenAid Artisan Blender vars glaskanna har fått sig en liten kyss (se bilder). En liten flisa har lossnat och jag undrar mest om denna går att rädda på något sätt? Vill ju inte ha glasflisor i smoothien... Skulle man kunna lägga på en liten klick lim eller silikon måntro? En ny kanna kostar 1000 kr så hade varit najs om den gick att fixa på något sätt.

Tack för hjälpen!

Glaskanna till KitchenAid Artisan Blender med en liten avflisad bit i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När zoomade bild på en skadad glaskanna från en KitchenAid Artisan Blender med en liten flisa lossnat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en KitchenAid Artisan-blenderkanna i glas med en avflisad kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Du får väl smältaihop det
Tror det räcker 1400 grader eller nått
 
  • Gilla
[SH]
  • Laddar…
J
Finns bara ett sätt att laga det på ett bra sätt , du är i Staden och där finns 2 eller 3 ställen som fixar det . . för att få till det måste hela kannan värmas upp till X-grader annars spricker den , har lagat ett vinglas , där foten gick av ,ser mycket bra ut .
Ingen reklam på forumet, ge mig ett PM så får du där jag lagade
 
Om du ska laga den själv måste tänka på att hela kannan ska vara jämt uppvärmd annat spricker den. När den sen ska svalna får den inte svalna för snabbt, då spricker den också. Den kanske kan svalna i en varm ugn?
 
Tack för alla svar! Tror det blir svårt för mig att laga den själv. Går det inte att helt enkelt ”säkra” den genom en klick silikon eller liknande? Förstår att man inte vill ha det i ett kärl man lagar mat i men kanske finns något bra alternativ?
 
Jag hade möjligen droppat i superlim tills det var jäms med och sen låtit det vara så.
 
A
Du har ju en brottsanvisning där så silcon eller nått lär inte hjälpa
 
lämna in dem så som @jojo123 föreslår. så länge det blir billigare än vad det skulle kosta att köpa en ny är det ju värt det.
inget annat kommer att hålla i längden.
 
J jojo123 skrev:
Ingen reklam på forumet, ge mig ett PM så får du där jag lagade
Om det inte är ditt företag så är det fullt tillåtet att tipsa om vem som kan fixa det.
 
  • Gilla
A.G och 1 till
  • Laddar…
Är skadan på insidan eller utsidan? Om det är på insidan, ska du absolut inte använda superlim eller annat som kan blandas in i dina drinkar/blandningar och hamnar i någons mage. Går sprickan genom hela glaset, då är det samma sak. Om skadan är på utsidan och inte genomgående, då kan du använda UV-lim och limma tillbaka skärvan om du har den kvar. UV-lim härdar i solsken snabbt. Att värma upp hela kannan tror jag kan vara vanskligt eftersom den sortens glas måste vara speciell typ på grund av att du krossar allt möjligt i och det ska tåla det.
 
Tänker spontant på att lagningen som behövs här är väldigt lik den lagning man gör på bilrutor vid stenskott. Finns gör-det-självkit för sådant
 
T tarevarg skrev:
Är skadan på insidan eller utsidan? Om det är på insidan, ska du absolut inte använda superlim eller annat som kan blandas in i dina drinkar/blandningar och hamnar i någons mage. Går sprickan genom hela glaset, då är det samma sak. Om skadan är på utsidan och inte genomgående, då kan du använda UV-lim och limma tillbaka skärvan om du har den kvar. UV-lim härdar i solsken snabbt. Att värma upp hela kannan tror jag kan vara vanskligt eftersom den sortens glas måste vara speciell typ på grund av att du krossar allt möjligt i och det ska tåla det.
Superlim skadar ingens magar på nåt vis.........man använder sådant lim till att limma sår med också.
 
A
superlim innehåller cyanid så det gäller att ha en stark mage
 
A
Glömde bort att cyanid inte är giftigt förståss
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.