Hej,

Vi har ett 28m2 meter stort rum i källaren där vi draget upp plastmattan, såhär såg det ut :

x3qJyq4.jpg
lfGr0nh.jpg
EXIGfQC.jpg
ZdMO6P7.jpg
BELD4nh.jpg

Efter att ha slipat golvet 2 1/2 gång med HTS maskin och M1 verktyg plus 1 1/2 gång med snäppet hårdare verktyg(totalt 10 timmar) så ser nu golvet ut såhär.

26x7zGj.jpg
9JXQ9Np.jpg
fe4Iczk.jpg
nKh8Oh5.jpg
q5qDuA5.jpg
gxf7XR0.jpg
6vKK6XK.jpg
RB1iJxX.jpg

Jag har alltså vatten torkat golvet lite för att få bort dammet och man kan då se att det fortfarande!!! finns lim.

Hur känsligt är detta när man ska lägga klinkers? Klinkers andas om jag förstår rätt så min farhåg är såklart att lammet antingen motverkar andningen eller att det börjar lukta.
 
S
finns alltid risk för lukt från lim.
verkar ju vara en fin platta.
bra lukt? fuktig luft i källaren?
 
Har nu provat att köra med stålborste på borrmaskin men det blir mest svart och dessutom blir platan ganska ojämt på sina ställen när större stenar i den släpper taget. Efter som det blir svart har man ingen aning om limmet försvinner eller inte. Visst det känns inte längre klistrigt men jag antar att det ändå kan finnas lim där.

Jag känner en som använt små diamantslipskivor på borrmaskinen så mitt nästa steg blir till att prova detta. Visst man kan hyra maskinen igen och be om T-rex verktyget men det var inte lite jobb att hantera den maskinen direkt.
 
S
????
 
Jag tror att plattan skulle behöva fräsas med en betongfräs med en vals med "brickor" som slår ner i betongen, problemet är att då måste du flytspackla ytan med ett utomhusspackel (för jag antar att det är en oisolerad platta?)
Innan det läggs klinker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.