I det hus vi köpt är bottenplattan i källaren fuktig..

Våran dröm är att kunna göra ett badrum där nere med badkar,dusch,handfat och allt som finns i ett badrum kombinerat med Bastu och tvättstuga.

Går det att kakla väggarna och lägga klinkers på golvet även om det är fuktigt? (Alternativt målade väggar.)

Eller måste vi dränera först? :(

Tacksam för svar...
 
Det låter dyrt. om ni skall t ain en behörig frima att bygga allt detta skulle jag gissa att det går på mellan 150.000 - 300.000 ink allt. Om dtt nu är så att ni skall bygga från rå yta...........??

Så jag skulle absolut få iordning på dräneringen först. Annars kanske ni har en funktionellt badrum nåt år, sen måste ni riva o fuktsanera allt. Det är ju att kasta pengarna i sjön.
 
Redigerat:
ok, skall se vad vi kan göra :)
Vi kommer inte behöva ta in folk som bygger åt oss.. gör nästan allt själva med hjälp av kontakter..
Tack för hjälpen.
 
T
Lite OT men är det meningen att ditt användarnamn ska vara felstavat?

Längtansfull.........
 
Kakel och klinker är väl det enda som klarar ett fuktigt liv i källaren... Det är väl kanske mer tveksamt om husägarna kommer att tycka det är så mysigt att vara där. Ska det vara golvvärme krävs mycket mer arbete. Det är inte säkert att det hjälper att dränera runt huset, det finns källare som mår bäst av att vara just källare...
 
:)
tank77 skrev:
Lite OT men är det meningen att ditt användarnamn ska vara felstavat?

Längtansfull.........
ja jag vet att det är det... och ja de är meningen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.