Kan man bli för gammal för att skjuta raketer och smälla smällare?

  • Antal röster
    71
Jag anser inte det.
Sambon tittar dock lite konstigt på mig emellanåt :p
 
Thomas59
Onödigt, oavsett ålder och skrämmer livet ur många hästar och hundar, för att inte tala om alla som skadas i fyllan när dom ska leka med raketer och smällare .

Skänk pengarna till behövande istället.

Gott Nytt År på er!
 
Klart det är onödigt.
Det är onödigt att måla inomhus med men folk gör det ändå :)
Själv roar jag mig med att leka Raid0 med småraketer för tillfället.
10:- för 40st var för billigt för att kunna motstå :blushing:
 
Klart onödigt. Pengar går ju upp i rök!
 
Självklart är det onödigt, en massa miljöfarliga metaller (koppar mm) som sprids ut, en massa djur som pinas, en massa fingrar som sprängs bort och en massa pengar upp i rök. Visst är det vackert och roligt, men är det värt det?
 
Börja inte rabbla upp vad som är onödigt och inte....det finns VÄLDIGT mycket som är det som vi gör hela dagarna utan att bry oss...lev nu... livet är för kort för att ha tråkigt... :D

Gott nytt år på er!
 
Det bör vara tillåtet bara en kväll på året. I övrigt fängelse. Eller böter.
Samma bör gälla tobak.

Gott Nytt År FOLKET :)
 
Älskar det, och ser till att det alltid finns på nyår. Onödigt, pengar upp i rök. Tja det är bilköp också överlag. Så skit samma, smäller gör det, och det är värt varje krona.
 
Jag brukar inte skjuta raketer, men jag kan tycka att det är kul att se dom som andra i närheten skjuter upp.
Visst är det onödigt, men krasst sett så är ju det mesta vi gör onödigt.
 
Det negativa överväger!
 
Även om de negativa argumenten verkar förnuftiga anser jag att man inte kan bli för gammal!
Har dock lagt av att bygga dem själv på senare år:)

God fortsättning på 12:an!
 
Thomas59
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14151820.ab räcker väl som skäl för att avstå.

För er som inte orkar klicka på länken ovan:

"I Limhamn skadades en pojke allvarligt strax efter midnatt när nyårsfyrverkerier exploderade.
– En pojke har kraftiga skador på benet, säger Helena Ralmark, informatör vid Malmöpolisen.
Pojken är förd till sjukhus,
I Teckomatorp skadades en person av en raket i ansiktet.
– Hälsotillståndet är oklart i nuläget, säger Helena Ralmark."
 
Ja, fast om man ska avstå från allt som kan vara farligt så skulle livet bli rätt trist.
 
Jag är kluven i frågan. Visst är det vackert, men det borde väl kunna fixas utan smällen.
Småbarn blir väckta mitt i natten, djur blir stressade och människor skadade.
Hade det bara handlat om fyrverkerier vid midnatt hade det inte varit något jättebekymmer.
Men det börjar ett par dagar innan nyår, och håller på långt efter. Oavsett tidpunkt.
 
Jag tycker inte okynnessmällandet på nyår är speciellt underhållande, men däremot ett välkomponerat fyrverkeri kan vara trevligt att titta på. Dvs någon som kan det som har planerat det hela, samt att man själv bara behöver titta på ett fyrverkeri så man kan får se allt =)

Själv tycker jag att man kan skippa det allmänna smällandet och låta kommunen/ lokal intresseförening hålla i ett rejält pangande istället, vill man kan man ju alltid donera pengar till eventet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.