Jag vill komma upp i 285mm till 290mm och det är förstås billigast att lägga 3 skivor med 95mm. Är det ok?
 
Blir tom bättre så du lägger med förskjutna skarvar. Fundera även på om du kan ha ett lager på andra ledden.
 
Om det är billigare tror jag inte, men jag var inne på samma som du. har 220mm+45mm. Tänkte 120+95 isolering=215mm eller 170+45isolering Ja inte exakt 220mm som ytterväggen men men.Kvm priset på isolering är ju ganska lika oavsett tjocklek är min priserfarenhet.
 
monsterbyggare skrev:
OKvm priset på isolering är ju ganska lika oavsett tjocklek är min priserfarenhet.
Det beror ju på. Kolla på Byggmax, deras 195-isolering kostar 75,90/m². Tar du i stället och lägger ihop två 95-or så blir det sammanlagda priset 53,80/m². Det är stor skillnad.
 
andersmc skrev:
Det beror ju på. Kolla på Byggmax, deras 195-isolering kostar 75,90/m². Tar du i stället och lägger ihop två 95-or så blir det sammanlagda priset 53,80/m². Det är stor skillnad.
Ja, det har du rätt i! Men jag tror det är ett undantag. Ser du på prislistan så är det bara 95mm-isoleringen som inte följer priskurvan. Borde kosta ca 35:-/m2, mitt emellan 25 och 45 som 70mm resp 120mm kostar... 95mm verkar mao vara felaktigt prissatt!
 
Eller rätt. Förmodligen går det mer av den än de andra sorterna. Eller så vet man att det är den som folk tittar på först när de ska göra en prisjämförelse.
 
Oavsett vilket tycks det finnas en poäng med att helt enkelt köra genomgående multipler av 95 överallt, åtminstone om man handlar sin isolering på byggmax.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.