Jag har köpt en ledlist som ska lysa upp garageporten. Den är på 230V och har en liten likriktare. Kan jag ha likriktaren i en kopplingsdosa eller blir den varm? Min modell har ingen stickpropp så den kopplas in i befintlig kopplingsdosa och det bästa vore om klumpen också kan husera där.
LED-list 230V med adapter, stickkontakt och plug-in-kontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Beror lite på hur lång ledlist som den lilla likriktaren ska ombesörja. Vid längre sträckor har jag upplevt att de blir varma. Det kan variera lite mellan olika fabrikat och vilka dioder som man använt.

Skulle nog råda dig till att ha likriktaren i luften för att ge den så bra möjligheter till kylning som möjligt.
 
T Tsdoesds skrev:
Beror lite på hur lång ledlist som den lilla likriktaren ska ombesörja.
2,5 meter bred är garageporten. Ljustema verkar tycka att det är ok med kopplingsdosa. De skriver såhär:

"Om man vill skarva kabeln går det att göra det, både före och efter likriktaren. Likriktaren måste dock alltid kopplas in igen (tex i en kopplingsdosa)."
 
daddydj daddydj skrev:
2,5 meter bred är garageporten. Ljustema verkar tycka att det är ok med kopplingsdosa. De skriver såhär:

"Om man vill skarva kabeln går det att göra det, både före och efter likriktaren. Likriktaren måste dock alltid kopplas in igen (tex i en kopplingsdosa)."
Jag uppfattar den texten som att de menar att själva skarvkopplingen ska vara i någon typ av dosa, inta att hela likriktaren ska vara i en dosa.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Jag uppfattar den texten som att de menar att själva skarvkopplingen ska vara i någon typ av dosa, inta att hela likriktaren ska vara i en dosa.
Det kan nog stämma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.