Upptäckte när jag rev bort lite parkett att golvspånet är endast 12 mm under , golvet är flytande ovanpå cellplast 13 mm parkett , i ritningarna står det att det skall vara 18mm och utlåtande från konstruktör är att det bör minst vara 18 mm annars kan cellplast bli deformerad . Nu hade jag tänkt göra om lite och använda 5 mm vinylklick . Kan detta räknas som dolt fel ? Att man avviker från konstruktions ritning
 
BirgitS
Är det alltså ett hus som har byggts de senaste 2 10 åren?
Kan det vara så att en tidigare ägare har gjort om på egen hand?
Köpt av ett företag eller av en privatperson?
 
Redigerat:
Claes Sörmland
Har säljaren av bostadsrätten gjort någon utfästelse om golvens konstruktion i lägenheten före köpet? Annars är det typiska att man köper bostadsrätten i befintligt skick med alla missar och skavanker. Det brukar stå i kontraktet tillsammans med en uppmaning att undersöka lägenheten.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Har säljaren av bostadsrätten gjort någon utfästelse om golvens konstruktion i lägenheten före köpet? Annars är det typiska att man köper bostadsrätten i befintligt skick med alla missar och skavanker. Det brukar stå i kontraktet tillsammans med en uppmaning att undersöka lägenheten.
Det är ett hus inget är sagt om konstruktionen
 
BirgitS BirgitS skrev:
Är det alltså ett hus som har byggts de senaste 2 10 åren?
Kan det vara så att en tidigare ägare har gjort om på egen hand?
Köpt av ett företag eller av en privatperson?
Byggt 1990 så det är förmodligen från början
 
Claes Sörmland
M Miike88 skrev:
Det är ett hus inget är sagt om konstruktionen
Men är det inte en bostadsrätt? Du har lagt tråden i bostadsrättsforum.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Men är det inte en bostadsrätt? Du har lagt tråden i bostadsrättsforum
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Men är det inte en bostadsrätt? Du har lagt tråden i bostadsrättsforum.
då har jag gjort fel ser jag ber om ursäkt
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
BirgitS
M Miike88 skrev:
Byggt 1990 så det är förmodligen från början
Det är ju lite svårt att veta. Det kan ju ha varit plastmattor tidigare och när någon bytte ut det till parkett så bytte man spånskivorna till tunnare för att det skulle gå att öppna dörrarna utan att de tog i golvet.
Jag tror att det är svårt att få till dolt fel av den anledningen i ett hus som är mer än 30 år gammalt.

Nu när du i alla fall ska lägga in ett tunnare golv så kan du ju byta till tjockare spånskivor. Då kan du dessutom kolla om cellplasten är deformerad.

Om du har köpt in dig i en dolda fel-försäkring så kan du ju alltid höra med det försäkringsbolaget dock.
 
  • Gilla
Globetrot och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.