Hej,

Jag köpte ett billigt ekparkett på cheapy förra året (april-maj) och lade det i 3 rum. Nu under vintern så har jag upptäckt ungefär 3-4 sprickor i varje rum där jag lagt golvet. Alla sprickor är i själva staven och inte mellan brädorna (se bild). Golven är av sorten 3-stav.

Att golvet spricker kanske beror på att det är en billig variant (199kr /m2) eller att golvet inte är så rörligt? Jag använde dock klossar mellan vägg och golv, men jag kanske var för snål... Nu har jag ingen större lust att riva upp golvet och lägga dit ett bättre utan jag söker en lösning för att laga alternativt täcka över sprickorna. Någon som har ett tips? Kan jag blanda trälim och sågspån och "spackla över" sprickorna? Finns något i handeln som går att köpa, stift eller liknande?

Dessa sprickor är inte direkt synliga - men för mig är det enda jag tänker på när jag kommer in i rummen... :confused: Tacksam för svar.

20130127_132711.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
reklamation skulle jag säga..

Skillnad om det kostat 39:-/m2 då kanske man inte ska ha några större krav.

Åk och snacka med dem.
 
Vad hjälper reklamation om Matrix nu inte vill riva upp golven? För att vara ärlig hade jag inte förväntat mig mer av ett parkettgolv i den prisklassen.

Men om man skulle vara lite konstruktiv. Satsa på spackel eller vax. Vax kan vara knepigt om man inte gjort det förr. Spackel är bara att trycka i sprickan och sen torka av. Tarkett har en bra variant på tub. Tror det är linoljespackel. Den har iaf artikelnummer 8793120.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.