Jag vill gärna ha en robotklippare men vet inte riktigt ifall det går att ha en sådan på min tomt.

Det är mur runt ca 50% av min tomtgräns och den är ca 1-1,8m hög. Tomten är på ca 1200m2 så ca 800m2 gräs ungefär.

Skulle en robot klara av ett fall ifrån muren? Blir många samtal till försäkringsbolaget annars.

Ni som har robotklippare händer det ofta att den går utanför slingan?

Ska jag ha en dyr Husqvarna, eller en billigare t.ex Landroid, med tanke på reservdelar ifall den ramlar i backen?

Jag har även en slänt på baksidan som är ganska brant, inte den slänten på bilden men ungefär samma lutning, fixar någon robot detta, den behöver ej klippa bara ta sig upp och ned?

Hur nära tror ni att den kan klippa vid muren?

Köper jag mej ett merarbete pga min tomt ifall jag väljer en robot?

Så ge mej förslag på maskin eller säg att jag nog vore ett pucko som köper en och slänger pengarna i backen.

Mur.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slänt1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Slänt.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har en husqvarna och haft i en säsong den har aldrig kört utanför.
 
Det låter lovande, ska försöka prata med någon ifrån husqvarna ifall de har några tips, återförsäljarna brukar vara svåra att prata med, de lovar allt för att få sälja.
 
OpiMaza
Slänten i sig är det inget problem med så länge klipparen ska stanna och vända i slänten, det är då det kan vara problem.
 
ollo skrev:
Det låter lovande, ska försöka prata med någon ifrån husqvarna ifall de har några tips, återförsäljarna brukar vara svåra att prata med, de lovar allt för att få sälja.
Lite väl generaliserande kan man kanske säga.. Ringer du biltillverkarens huvudkontor när du ska köpa bil också?
Anledningen till att Husqvarna endast säljs genom fackhandel är ju att du ska få den produkt som passar dig, och den hjälp du behöver. Dessutom vill man ju inte sälja något som inte funkar till en kund, med konsumentskyddet man har i Sverige får man ju som ÅF minst 3 års problem på köpet om man gör en sån affär :)

Ang slänten så går det inte att säga om det funkar eller inte utan att prova, men av de som finns på marknaden torde Husqvarna 330X vara den med bäst förmåga att hantera lutningen. Har du en HVA-åf i närheten bör de kunna testa en egen demomaskin utan begränsningskabeln inkopplad.
 
Nonkan skrev:
Lite väl generaliserande kan man kanske säga.. Ringer du biltillverkarens huvudkontor när du ska köpa bil också?
Anledningen till att Husqvarna endast säljs genom fackhandel är ju att du ska få den produkt som passar dig, och den hjälp du behöver. Dessutom vill man ju inte sälja något som inte funkar till en kund, med konsumentskyddet man har i Sverige får man ju som ÅF minst 3 års problem på köpet om man gör en sån affär :)

Ang slänten så går det inte att säga om det funkar eller inte utan att prova, men av de som finns på marknaden torde Husqvarna 330X vara den med bäst förmåga att hantera lutningen. Har du en HVA-åf i närheten bör de kunna testa en egen demomaskin utan begränsningskabeln inkopplad.
Jovisst är jag lite väl kritisk, lite dåliga erfarenheter kanske ligger bakom, har bråkat med Audi återförsäljare och Audi Sverige + Audi Tyskland, bäst och nöjdast svar blev Audi Tyskland så jag brukar gå direkt på tillverkaren, sparade in lite drygt 50.000 på ett par samtal.

Men ifall man kan få låna hem så vore det ju helt klart bra. Finns en återförsäljare i min kommun som jag dock inte gillar, men 3 mil bort finns det några st att välja på, får undersöka detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.