Hej!

Har tänkt att ersätta mina el element (tror de är oljefyllda) med luftvärmepumpar.

Har 5 stycken av dessa element och tänkte fråga om ni tror de har något värde att sälja på blocket etc?

Eller är det som att försöka sälja en tjock tv? :)
 
O
Q Quest skrev:
Hej!

Har tänkt att ersätta mina el element (tror de är oljefyllda) med luftvärmepumpar.

Har 5 stycken av dessa element och tänkte fråga om ni tror de har något värde att sälja på blocket etc?

Eller är det som att försöka sälja en tjock tv? :)
En meme med tre bilder på flygplan: välformulerat e-postmeddelande, skickat e-mail, glömt bifoga fil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


;) Du får lägga till bilder!
 
  • Haha
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
Svårt att säga utan att veta vad det är för element.
Vissa går att sälja, vissa är bara sopor.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Haha just ja! Bilderna :)
 
  • Eluttag med mjukstartare för motorer, väggmonterad, på/av-knapp, teknisk etikett, vit, inomhus, sladdlös.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv, vägghörn, stängda persienner med solljus som skapar skuggmönster, eluttag och del av värmeelement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle nog behållit elementen, kan vara bra att ha som stödvärme när/om pumpen inte orkar med när det är som kallast.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Sätt dem på 10 grader eller nått, så har du en fin försäkring mot frysskador när du åker på skidsemester och värmepumpen lägger av....
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag skulle nog behållit elementen, kan vara bra att ha som stödvärme när/om pumpen inte orkar med när det är som kallast.
Det är bara i vissa rum jag har dessa element, rum där golvbergvärme inte når, så kan alltid ösa på bergvärmen i de fallen, finns även braskamin i dessa rum. Så väljer nog hellre att ta bort dem istället för att ha ytterligare backup.
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Q Quest skrev:
Hej!

Har tänkt att ersätta mina el element (tror de är oljefyllda) med luftvärmepumpar.

Har 5 stycken av dessa element och tänkte fråga om ni tror de har något värde att sälja på blocket etc?

Eller är det som att försöka sälja en tjock tv? :)
Generellt skulle jag säga att dom har väldigt lågt värde, men ngn hundralapp per styck kanske du kan få om dom är hela.
Men montera inte ned alla element !

Dels är det bra med stödvärme ibland om det kommer en riktigt köldknäpp. LLVP är inte alltid så effektiva då.
Dels som reserv om pumpen trasslar någon gång.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Sätt dem på 10 grader eller nått, så har du en fin försäkring mot frysskador när du åker på skidsemester och värmepumpen lägger av....
Golvbergvärme i övriga huset kan agera backup om jag har dörrarna öppna till dessa el element rum.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Tja, då är det väl bara att kolla så bergvärmen och LLVP inte går på samma fas, så har du nog både hängslen och livrem.. 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.