Har en blå kabel där ena änden är ensam o där jag vill ta lös den andra finns det flera blå så går det mäta med den här vilken ände som hör till kabeln?
Gissar det är på något sätt med resistens men hur gör jag? Digital multimeter med röd mätprob ansluten på träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det går säkert, hur vet jag inte, men om ena änden är lös är det enklaste att bara dra i kablarna en efter en så kommer du sannolikt känna vilken det är.
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Mätkablarna ska anslutas till den blå kabelns båda ändar. Välj sedan inställningen Ohm (vi kl 0900 på vredet). Hänger ändarna ihop bör du se ett värde nära 0. Om inte så ser du OL.
Men ser för all del till att anläggningen är spänningslös! Bryt alla säkringar!
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Mätkablarna ska anslutas till den blå kabelns båda ändar. Välj sedan inställningen Ohm (vi kl 0900 på vredet). Hänger ändarna ihop bör du se ett värde nära 0. Om inte så ser du OL.
Men ser för all del till att anläggningen är spänningslös! Bryt alla säkringar!
Tack
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Mätkablarna ska anslutas till den blå kabelns båda ändar. Välj sedan inställningen Ohm (vi kl 0900 på vredet). Hänger ändarna ihop bör du se ett värde nära 0. Om inte så ser du OL.
Men ser för all del till att anläggningen är spänningslös! Bryt alla säkringar!
På en ände fick jag OL och på den andra 161🤔 Är det ingen av dom då?
 
P ptlf skrev:
På en ände fick jag OL och på den andra 161🤔 Är det ingen av dom då?
Använd hellre symbolen över. Det är en summer. Den piper helt enkelt när det är kontakt och är tyst i annat fall. Du borde som nämnts tidigare dock kunna rycka dig fram till vilken ledare du är ute efter
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.