Hej! Tacksam för alla goda råd! Kaminen är 1,5 år gammal och installerad av Eldabutiken, inkl skorsten. Första vintern mkt sparsamt använd. I år eldat max 3-4 ggr. Börjar nu bli kallt här uppe i norr och eldade ordentligt igår kväll. När jag skulle fylla på ved för 3:e eller 4:e gången så gick luckan plötsligt ej längre att öppna! Jag kan tryckan in "knappen" som lösgör "öppningshandaget" men nu inget motstånd och handtaget går till ändläge men luckan sitter sitter som berget. Ringde Eldabutiken som rekommendera att jag skulle ta i lite mer... Jag har nu "tagit i lite mer" (dock utan att använda kofoten) men luckan går inte att öppna... Vad göra? Ska förstås ringa Eldabutiken igen och det ska sägas att dom har varit väldigt bra att ha att göra med och jag har absolut inget att klaga på när det gäller köp inkl installation. Det är första gången jag gör ett inlägg här på Byggahus.se men har läst och lärt mig mycket på div forum. Passar därför på att kolla om någon haft något liknande problem...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.