Totte_S
Jag har ett par olika domäner och jag och min fru skickar privat epost genom mitt webbhotell. Vi är båda föreningsaktiva så det blir ganska ofta halvstora sändlistor, 5-100 adresser.
Problemet är att sista tiden så går inte epost fram till alla gmail-adresser.
Google verkar ha snåriga algoritmer som blockar vissa avsändare. Jag har försökt lösa mig till varför det blir så, google är medvetna om problemet och har några guider men det är på en nivå jag inte förstår.
Finns det någon som kan förklara hur jag löser det här?
 
Totte_S Totte_S skrev:
Jag har ett par olika domäner och jag och min fru skickar privat epost genom mitt webbhotell. Vi är båda föreningsaktiva så det blir ganska ofta halvstora sändlistor, 5-100 adresser.
Problemet är att sista tiden så går inte epost fram till alla gmail-adresser.
Google verkar ha snåriga algoritmer som blockar vissa avsändare. Jag har försökt lösa mig till varför det blir så, google är medvetna om problemet och har några guider men det är på en nivå jag inte förstår.
Finns det någon som kan förklara hur jag löser det här?
Det är extremt svårt. De stora mejltjänsterna accepterar i princip bara varandras mejl i spamkrigets namn. Teoretiskt skall det gå men i praktiken är det mycket, mycket svårt. Det första man kan göra är att kolla om mejlserverns ip address är svartlistad på grund av att någon använt den för spam.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.