Sedan någon vecka sedan kan jag inte ansluta med Tapatalk 4.

Får failed to connect to the forum. Har ett helt gäng andra forum som funkar utmärkt.

Provat att lägga till och ta bort forumet.
Rensat cache. Något som förändrats?
 
När argumenten börjar sina kan man alltid stänga en tråd..
Ja, jag är bitter och tycker det var rätt tramsigt..
 
  • Gilla
hsd och 2 till
  • Laddar…
Ja, vad ska man tro...
 
Vad har hänt?
 
Reklamen visas inte i TT så därför stängdes den ner under förtexten att det fans ett säkerhetshål...
Ska du visa reklam i TT måste du dela intäkten med TT...


/Peter
 
hantverkare1 skrev:
Vad har hänt?
Marlen stängde den här tråden: http://www.byggahus.se/forum/inform...us-apparna-nerstangda-pga-sakerhetslucka.html
För att det känns som vi börjar närma oss pudelns kärna, kanske.

Men visst, lever man på forumet så är väl annonsörerna (reklamintäkterna) viktigare än forumets medlemmar.. eller vänta, hur blev det resonemanget?! ;)

Det är deras forum, det är dom som bestämmer.
Men att stänga en tråd för att 'det anses vara färdigdiskuterat' och som det känns allt mer, hänvisa till en säkerhetslucka när det kanske rör sig om nåt annat, jag spekulerar fritt nu, känns.. ja inte bra. :|
 
Redigerat:
Klart det inte är bra men så ser spelreglerna ut, det är ju ändå på "deras" forum vi skriver så de bestämmer. Du kan ju välja fritt att starta ett eget och hoppas att det går bra.

Själv tycker jag att man går lite långt ibland när man mörkar den kommersiella sidan i forumet men filtrerar man lagom så går det att leva med :)

/Peter

Edit stavning
 
Ni får tro vad ni vill men orsaken till att Tapatalk och Byggahus appen (som byggde på Tapatalkplattformen) har stängts ned är av säkerhetsskäl inte pga avsaknaden av reklam.
 
Hmm,
Frånvaron av information från Byggahus gällande vilka säkerhetsskäl detta må vara samt att TT inte har något aktivt säkerhetshål startar gärna denna typ av diskussion.

Jag tror vad jag vill mycket beroende på att jag vet att TT aktivt jobbar med kommersiella diskussionen med andra Communitys på nordiska marknaden just nu, men vad vet jag BH kan ju vara undantaget och BH kan ju ha ett problem i sin implementation av forumet men denna typ av nonsens svar som både du och Marlene kör med stärker inte förtroendet för era svar.

/Peter
 
Jag vet inte hur andra sajter jobbar med reklam, men vi har ju inte reklam för inloggade medlemmar i mobilen. Andelen av våra aktiva medlemmar som använde tapatalk och byggahusappen ansåg vi inte var tillräckligt stor för att motivera risken som vi ser med tapatalk.

Även om just ni inte ser någon fara med att lämna ut era personliga data, så vet vi med säkerhet att en stor del av våra användare är väldigt försiktiga med det. Och de finns ju fler säkerhetsrisker med att släppa in dem i vår databas än bara det att de kan ta medlemmarnas personuppgifter.
 
Det var det här mailet som triggade vårt agerande:

From: Tapatalk <support@tapatalk.com>
Date: 2014-10-17 16:23 GMT+02:00
Subject: Security notification - Plugin update available for vBulletin 4

Dear vBulletin 4 Forum Owners,

We were recently made aware of a security issue with the plugin used on vBulletin 4 forums. We have released an updated version of the plugin which fixes this security problem but also addresses a couple of other issues. We recommend that all vBulletin 4 forums update the plugin to version 5.2.2 as a matter of urgency.

The following fixes are included:

Fixed the Thanks / Likes features that were not working.
Fixed SQL injection issue.
User profiles now show Infractions.
Removed the option to restrict specific usergroups from logging in via the Tapatalk app. This brings Tapatalk in line with normal browser behavior.
Where can I get the update?

You can download the update at our plugin page by clicking the link below and downloading the Tapatalk Plugin for vBulletin 4 version 5.2.2.

Tapatalk vBulletin Plugin Downloads

How do I update the Tapatalk Plugin?

Redo the Installation steps making sure the plugin folder 'mobiquo' was replaced with the new one, and the product.xml file has been imported.

What Happened?

Although we try our best to keep forums as secure as possible, something slipped through testing and the vBulletin 4 plugin was released with a bug that allows for an attacker unauthorized access the database. We urge you to update the plugin as a matter or urgency.

While we are constantly on the lookout for security exploits ourselves,if you come across any security issues, we urge you to report them privately to us here via our Security Incident Response Team form. We appreciate any tips you may have that will aid us in improving everyone's security on Tapatalk!

Thank You,

The Tapatalk Team

Ett problem är att de inte informerar oss om säkerhetsluckor förrän de fixat det och det brukar ta minst en vecka om inte mer. Just detta säkershål rapporterades den 13 oktober men fixades först den 29 oktober. Detta är inte första gången det inträffar.

http://www.securityfocus.com/bid/70418
http://seclists.org/fulldisclosure/2014/Oct/57
 
Jag är fortfarande bitter, och inte helt säker på vad jag tror..

Men!

Att det inte är locket på från din/er sida uppskattas! (y)

Finns det någon tidplan för en ny Byggahus app?
 
Tidplanen är så fort som möjligt. Men när det är vet jag inte. Jag sitter med ett första embryo av en apkfil framför mig nu på min Note 3 men den är absolut inte färdig och har massor med buggar..
 
Jag använder endast tapatalk för att komma åt forum, därav så har jag inte varit inne sedan detta hände. Att tapatalk kanske har haft problem med säkerheten kan stämma, med i dagsläget finns det väl inte någon sådan? Att bara stänga av tycker jag inte om, med hänvisning till rätt gammal information(andra tråden) från swec osv.

Kan ju nämna att all mjukvara har buggar och säkerhetsissues, se bara vbullitin som patchar ALLA releaser.. http://www.vbulletin.com/forum/foru...versions-3-5-3-6-3-7-3-8-4-x-5-x-of-vbulletin

Sedan har ni också; http://www.cvedetails.com/vulnerability-list/vendor_id-8142/Vbulletin.html . Så att det skulle vara unikt för tapatalk med dålig kod stämmer inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.