Hej,
Vet inte om detta hamnat i rätt forum, men jag lägger det här då det har med fönster att göra. Bor i bostadsrätt och föreningen håller på att byta fönster i hela föreningen. I början av förra veckan kom turen till mig. Tyvärr hann de inte klart min lägenhet innan de påbörjade sina 5 veckor semester och har lämnat arbetet som bilderna visar. Jag har noll koll på sånt här och undrar ifall det är något problem med att det står som det gör i 5 veckor? Är det något jag ska hålla koll på? Jag har varit i kontakt med föreningen och de tycker inte heller att det ser särskilt bra ut. Men mer än det har jag inte fått ut dem.

Ofärdigt fönsterbyte med skyddsplast och tejp på en bostadsrättsförening.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oavslutad fönsterinstallation på en bostadsrätt med fönstret delvis täckt av skyddsplast och tejpad presenning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett delvis installerat fönster täckt av skyddsplast, med oskyddade träytor och installationsmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvfärdigt fönsterbyte med oskyddade karmar och blå tejp runt ett vitt fönster på ett bostadshus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ej färdiginstallerat fönster täckt med blå skyddsplast på en byggnad med grå väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
lärjungen
Om de ändå skulle på semester hade de väl kunnat lämna kvar foder och smygar tills de kommer tillbaka istället för att tejpa dit en massa plast? :thinking:Tog väl säkert lika lång tid att få dit plasten som det skulle ha tagit att riva bort virket efter semestern istället. Och de plaststycken som sitter över fönstren ser ju ut att kunna leda in vatten, snarare än att hålla det torrt.
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
Det säger en del om ett företag om de inte planerar så att de kan bryta bättre innan semestern.
Varför riva foder och salning utan att byta fönster? Normalt gör man det i samband med bytet.
Jag hade varit på BRF om att de får åtgärda det innan det får följdskador, det ser inte bra ut.
I Kalmar antar jag att det blåser mycket så regnet kommer från olika håll som är vanligt i södra Sverige nära kusten.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Jag kan bara hålla med man kan ju tycka att de inte skulle påbörjat mer än vad de skulle hinna klart. Företaget i fråga är en av de större byggföretagen i Sverige. Har varit i kontakt med BRF och de har tagit tag i ärendet. Tack för hjälpen så långt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.