vad kan det vara för fel när vattnet blir kallt när man duschar.. eldar med pellets om det spelar någon roll
 
Är det samma i handfatet?
 
nej det tror jag inte
 
Kolla med dina andra kranar.Är det inte fel där,så har du fel på duschblandaren.
Har du en blandarventil vid pannan,som begränsar värmen till tappvattnet,så kan ju den kärva och släppa in för mycket kallvatten.
 
var sitter blandarventilen har en ctc 273 tror jag den heter från 1973
 
Det är inte säkert att du har en blandningsventil på pannan, men är det varmt bara i omgångar kan det vara luft i pannan eller så är det smuts i duschblandaren t.ex..
 
någon blandarventil verkar det som jag inte har men luft i pannan hur får jag ur det tro
 
Inte helt otroligt att det är duschblandaren som spökar, Kolla först om du har vv i andra kranar då vv i duschen sinar för då är det duschblandaren..

Vad kör du pannan på för driftstemp??
 
68 grader
 
Då kan det bero på för låg temp på pannan men kolla som sagt i andra kranar när du märker att det är dålig sprutt på vv i duschen
 
vad ska pannan stå på tro?? är på jobbet nu ska kolla kranerna sen
 
Det som begränsar tempen är minst 60° för att inte få kondens i eldstaden o sen är det vv comforten som avgör, Men ju lägre den går ha tempen på desto bättre men 70-80° brukar man köra pannan på..
 
Du skall nog först ställa in brännaren så du får ut så mycket värme som möjligt till pannan.Har du max 68 grader när den slår av och sen inte slår på igen förrän pannvattnet sjunkit till t.ex 55 grader,då blir det kinkigt med vattnet till duschen om du duschar just då.Beror lite på vad du har för hysteres(till och frånslag) på brännaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.