Kör vattenburen golvvärme med blandade golvtyper, parkett, kakel och klinker.

Jag upplever att badrummet har ett kallare golv än övriga ytor, då jämför jag med parketten (som man egentligen inte ska göra då sten och trä leder värme olika) samt tvättstuga och hall som har klinker.

Min fundering är om det fortfarande efter några månaders drift kan finnas luftfickor i badrumsslingan som gör att det blir dålig cirkulation där?
Jag har testat att stänga alla andra slingor och bara köra badrummet, det känns att det finns ett flöde i slingan och returstocken blir varm så det går helt klart runt varmvatten, men golvet kommer inte upp i nån vidare temperatur.

Jag har dubbel 13mm gips + 10 mm kakel så det är inga konstigheter där. Tvättstugan har samma konstruktion så det borde vara samma förutsättningar.

Pratade med Wirsbo och det tyckte att jag skulle testa att öka flödet i slingan med justerskruven så det ska jag göra, finns det andra saker man bör tänka på / testa?

En annan fundering, grundinställningen på VP:n är att den slår av helt när utetemperaturen når 18 grader. Då stannar allt, inklusive cirkpump, vilket då innebär att den tänkta mysvärmen i badrumsgolvet försvinner.
Jag antar att det bara är att ställa upp den brytpunkten så att pumpen fortsätter att jobba även vid varmare utetemperatur, men gör jag något dumt då? Enligt IVT skulle det vara OK, men det är ju alltid trevligt att höra från riktiga användare om nån annan stött på liknande problem.

 
Vet du vad du har för temp ut i golvvärmekretsen? Är det kring 20-23 grader så förstår jag att kakelgolvet känns kallt för så blir det iaf här hemma.

Som sagt i annan tråd kommer jag köra pumpen på fast temp sommartid (oberoende av utetemp) för att få komfortvämen (ca 27 grader gissar jag).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.