Hej

Har ett garge på ca 35m2 där jag har vatten, avlopp golsyfon osv. Funderar nu på att kallställa det på vintrarna. Elementen är två gamla elradiatorer som jag misstänker slukar en hel del el.

Kommer det att funka? Förutsatt att jag får vattnet dit avstängt. Eller kan det bli några problem som fukt eller sönderfrysning av avlopp/ledningar med tanke på att det säkert är gjort för att hållas varmt. Använder garaget dagligen och har bilen där.
 
Ola78
Har du otur kan du få något som kallas sommarkondens. Kan inte ett alternativ vara att sätta in en billig luftvärmepump i ditt garage så den hjälper till med uppvärmningen men ändå håller ner kostnaden för elen.
 
Nu vet jag inte hur fint garaget är, men kondens skulle jag klassa som ett ickeproblem om det alls uppkommer. Kan du tömma rören? Om du stänger av vattnet inifrån och öppnar kranarna i garaget så att rören töms borde det inte vara några problem.

Erik
 
Om jag skulle kallställa tänkte jag sätta in en kran inne i huset där jag kan vrida av vattnet ut till garaget. Då kan jag öppna och tömma rören från kranen inne till garaget. Då bör det alltså funka..? Luftvärmepump har jag tänkt på också faktiskt. Men, det kostar pengar ändå, Motorvärmare och kallt blir nog billigast. =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.