Hej
Har ett förråd på uppskattnongsvis 9-12kvm. Detta är i en isolerad del av garaget dock vet jag inte hur mycket isolering det är.

Men iaf. Jag skulle vilja ha tipps på vad man ska ha för värmare/frostvakt om man ska ha lite färg elverktyg där ute under vintern?
 
Vilken elradiator som helst i storleksordningen om ca 500 W täcker troligen dina behov. Men det är sällan något problem med större effekt. Så mellan 500-1000 W kanske?

Se bara till att termostaten på radiatorn går att justera till den temp du vill ha (vissa har lägsta temp ca 18 grader) alternativt koppla den över en separat termostat som kan styra till +5 där du kanske vill ligga.
 
Jag köpte en billig sak på Jula på 400W förra året till vårt garage http://www.jula.se/frostvakt-400w-ip24-417013
Det är oisolerat (räknas väl som oisolerat med 95mm glasfiberisolering i väg & tak), oisolerad platta på mark och ca 28m² stort (litet).
När det var som kallast i vintras (bor i Skåne) fick jag komplettera med en vanlig värmefläkt för att lyckas hålla det frostfritt (höll ca 5-7°C)

Är det hyfsat isolerat så bör det räcka med en frostvakt på runt 400W
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.