Jag har 2 st elemt som inte blir varma.
ett i källaren och ett i rummet rakto ovanför det kalla elementet i källaren.
Har provat att lufta både med och utan cirkulationspumpen påslagen.
Inga "rinnande" ljud osv. när jag luftar kommer det rent vatten
har knackat på termostaterna men det hjälper inte det heller. ( kanske knackat för löst?)
Trycket i systemet är helt OK enligt mätaren på värmepumpen.
Sjunker lite när jag lyftar, men det är åtgärdat igen genom att fylla på lite vatten i systemet
Värmesystemet är ett bergvärmestystem från IVT (greenline C9)

Några Idéer

Mvh
Andreas
 
Luftfickor i rören? :-/
 
Jag gissar att de två elementen som du talar om matas genom samma rör med samma gemensamma retur någonstans och att det endast är de två elementen som delar på just de rören.



e1 e2
| | | |
| | | |
till--------+--- |
| |
fr --------------

Kan det vara något fysiskt hinder i just den gemensamma delen? Vad händer om du försöker stänga alla andra element för att på så vis öka tryckfallet över den gemensamma slingan? Blir det lite svag värme då, eller är allt fortfarande dött?
Att du får fram vatten när du luftar säger inget hururvida det kan vara helstopp i antingen till eller retur.

Om det är fler element som delar på samma rör tror jag på din termostat-teori, men annars verkar det långsökt att två oberoende fel ska hända samtidigt som det finns andra beroenden.

Nästa steg är väl att felsöka genom att lossa ett element och ansluta slang till en brunn istället för att se att du kan få ett flöde.... (kör inte för länge bara så att du tappar vattnet till pumpen)

Lycka till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.