Hej

Är det någon som kan ge en uppgift (mellan tummen och pekfingret) om vad priset för en platta på mark kostar. 95 kvm, förmodligen behöver det sprängas lite. Fyllet kan jag lägga på tomten.

Skall man lägga i värme i plattan (m vatten) eller elslingor ovanpå under golvet? Vad skall man mer tänka på. Är helt rådvill.

\jonas
 
jonas_n skrev:
Hej

Är det någon som kan ge en uppgift (mellan tummen och pekfingret) om vad priset för en platta på mark kostar. 95 kvm, förmodligen behöver det sprängas lite. Fyllet kan jag lägga på tomten.

Skall man lägga i värme i plattan (m vatten) eller elslingor ovanpå under golvet? Vad skall man mer tänka på. Är helt rådvill.

\jonas
Tippar en tusing kvadraten ungefär....
 
Priset av vad en gjuten plata kostar beror mycket på var i landet du bygger.

Här i Stockholm kan du räkna med 1600 kvm ex moms med golvvärme och 300mm isolering.

 
I mitt fall handlar det om västkusten. Men det bör alltså med platta, isolering och vattenslingor hamna kring 100 000 kr?
 
jonas_n skrev:
I mitt fall handlar det om västkusten. Men det bör alltså med platta, isolering och vattenslingor hamna kring 100 000 kr?

Inklu material nja wirsbo tar runt 7000 spänn för 120 m slinga 95 kvm är ca hmm 300 m slinga blir 21000 lägga ut den runt 6 timmar säger vi totalt runt 27´typ... Betongen 1500 kubiken med jobb runt 25000.... armeringen 25 kr/kg 5 kg / kvadrat säg 5000 spänn med jobb...Isolering/shakt och avlopp ison runt 50 spänn kvadraten, schakt på 10000 och avlopp runt 12000 totalt

ja runt 100 exkl. moms....


 
runt 2000:-/kvm inkl ingjuten golvvärme har vi fått höra.
(inkl moms)

Stockholmspriser.

 
Måste du spränga och har många grannar inom 50 m kan det dra iväg. Lite sprängning från ca 15000 + besiktning av grannar 2000 för grannar utan rökkanal och 5000 för grannar med rökkanal.
 
ok, tackar för tipsen. Skall snart begära offerter så nu har jag lite riktmärken.

\jonas
 
Hej

Nu har jag fått in en offert på jobbet. Då har inte entreprenören sett tomten utan har räknat på en sorts "standard" grund. Utan sprängning.

priset inkluderar även uppmurning av grunden.
Material + arbete (dock inte vattenslingorna)

pris: 370 000

Jag tycker detta låter hutlöst mycket. Eller är jag ute och cyklar när jag tror att min grund skall stanna på 150-170 000????

\jonas
 
370.000 låter väldigt dyrt för 97kvm.

Vi har betalat 350.000 för 164kvm ink allt. Grovplanering, gjutning av grund, vattenburengolvvärme i plattan, byggväg, rörgrav etc etc.

Detta i Sthlm
 
Apropå platta på mark!
Fick våran offert idag.

Platta hus 200 kvm inkl golvärme 200mm isolering
inkl skelett för radonsug
Platta garage 80 kvm
kmlp trekammarbrunn inkl infiltration
Färdiga VA avsättningar inkl brunnar
Grävning för vattenslang från borrhål till hus ca30m
Grävning för el från tomtgräns tillhus ca40m
Grävning för rör från energihål till hus

Väg 3m bred ca 40m lång grusat och klart
ca 150 kvm gårdsplan grusad

425000 ink moms
 
nordiljo skrev:
Apropå platta på mark!
Fick våran offert idag.

Platta hus 200 kvm inkl golvärme 200mm isolering
inkl skelett för radonsug
Platta garage 80 kvm
kmlp trekammarbrunn inkl infiltration
Färdiga VA avsättningar inkl brunnar
Grävning för vattenslang från borrhål till hus ca30m
Grävning för el från tomtgräns tillhus ca40m
Grävning för rör från energihål till hus

Väg 3m bred ca 40m lång grusat och klart
ca 150 kvm gårdsplan grusad

425000 ink moms

Och VAR bor du???? ;)
 
Vi bor i östersund ,väntar på fler offerter så jag vet inte om priset är ok eller inte!!!!??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.