Hej . Kan inte vara klok hur vi ska kakla i köket då skåpen slutar 15 cm från dörrkarmen .det ska inte vara några överskåp på slutet utan kakel upp till taket på denna sidan . Hoppas ni förstår. På den andra sidan undrar jag är det finare att kakla upp till taket eller bara som det är nu , nere ska det vara en diskmaskin
 
  • Kök med vita skåp och grått kakel, märkta linjer visar planerad kakling upp till taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kökshörn med vita kakelplattor, bänkskåp och överskåp som slutar före dörrkarm, kaffemaskin och kalender på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska du ha en ny fläkt som har mittstolpe och inte fläktskåp då och kakel hela vägen upp över spisen. Är skåpen kvar på andra sidan så låt det vara som nu, snyggast, annars blir det lite köttaffär av det.
 
  • Gilla
raveper
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Ska du ha en ny fläkt som har mittstolpe och inte fläktskåp då och kakel hela vägen upp över spisen. Är skåpen kvar på andra sidan så låt det vara som nu, snyggast, annars blir det lite köttaffär av det.
Ja vi ska ha en sån fin fläkt . Menar du att ha hela vägen som nu nere och uppe . Ja vi ska ha skåpen fram till fläkten.
 
Sån fin fläkt Tja , man får vad man betalar för, kassan bestämmer. Om ni ska ha en sådan och röret går upp mellan skåp , mät ordentligt , med kakel på där ( inte fel upp till tak ) så kommer fläkten att sticka ut lite extra, då den sätt direkt mot kaklet. Tänk även på uttaget till fläkten, det kan komma helt fel när den nya ska dit. Ser inget fel i att ha kaklet som nu är, det blir med kakel till tak som köttaffären som jag skrev tidigare. samt om ni vill ha något på väggen är det lätt att sätta dit.
 
Ska ni byta köket?
 
raveper raveper skrev:
Ska ni byta köket?
Ja ,det ska vi.
 
Ja då är det ju bara köra på. Annars hade jag låtit det vara.
 
raveper raveper skrev:
Ja då är det ju bara köra på. Annars hade jag låtit det vara.
Har också tänkt att ha den kvar men det är bara 40 cm till överskåp som är kaklat och nu ska vi ha 50 cm, tidigare fanns det en list under.
 
BirgitS
H Haladria skrev:
Inte läst hela tråden men byt översta lådan mot en täckskiva istället. Allt ett öppet fack.
?
Rätt tråd?
För jag förstår inte vad lådan har att göra med hur det ska kaklas.
 
BirgitS BirgitS skrev:
?
Rätt tråd?
För jag förstår inte vad lådan har att göra med hur det ska kaklas.
Vilken låda?jag frågar bara om man ska avsluta kakel i linje med underskåp eller gå utanför till dörrkarmen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.