Halloj! Ska precis sätta igång med kakling och upptäckte att ett ytterhörn i duschdelen är bubbligt. Funkar detta att kakla på eller ska jag skära upp och försöka lappa ihop?
Tyckte det var ganska svårt att få till hörnen med lips remsa, den är så styv. Därför är jag osäker på om jag själv kan fixa det bättre.

Håller med om att det vore bättre att låta ett proffs göra det men den ekonomin finns inte, så alla de kommentarerna kan besparas!

Allt gott!
 
  • Bubbligt ytterhörn i duschdel med synlig LIPS remsa och väggmätningsmarkeringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JanneJanne123
Du måste bli av med bubblorna, plattorna kommer inte sitta annars.
 
Misstänkte det. Limmet under är fortfarande bearbetningsbart. Står och försöker spackla ut luften. Visst blir det bättre men en del av luften åker runt hörnet. Spacklar i ca 45 graders vinkel från mitten och ut. Tips mottages tacksamt!
 
Fick det faktiskt bra med lite efterarbete. Känns som man tjänar på att gå över våderna efter några timmar. Tycker det ”uppstår” luftbubblor som inte var där när jag satte folien.
Ok, helt perfekt är det inte, några enstaka cm med hörn som inte är 100% i anslutning. Vart går toleransnivån? Bättre än såhär blir det inalla fall inte. Lip har tyvärr inte nån självhäftande remsa. Tack för input!
 
Kanon! Tror inte det innebär något problem för dig om det bara är lite "hörnbubbla"
 
Tack, skönt att höra.
Hälsar ett nervvrak till badrumsbyggare.
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.