T
Jag har ett kaklat badrum med vita väggar men med en ganska ful beige färg som golv.
Tätskikt m.m är det inget fel på. Kan man då kakla med nytt kakel rakt på det andra kaklet som redan ligger?

Hur gör man i sånt fall med golvbrunnen?
Tänkte dock anlita någon för detta jobb då det är viktigt med fallet m.m.

Hur mycket tror ni jobbet skulle kostar?
Badrummet är runt 10 kvm stort.
 
BirgitS
Det finns förhöjningsringar till golvbrunnar.

Det man ska tänka på är att badrummet fortfarande är lika gammalt enligt försäkringsbolagen när det gäller risk för läckage och åldersavdrag. Så om badrummet är gammalt (mer än 20 år) så har risken för läckage stigit och därmed risken för att man relativt snart måste göra om badrummet helt, och då kan man ju tycka att det var synd att man bekostade nya klinker bara några år tidigare.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
T
Jag har inga planer på att göra om badrummet den närmsta tiden. Så tänker att en mindre investering för att göra det finare kanske är värt det. Men allt beror ju såklart på kostnaden.
 
BirgitS
När det gäller priser är det bäst att fråga några plattsättare eftersom det är svårt att uppskatta tidsåtgång i ett forum. Plattsättaren lär ju behöva komma vid minst två tillfällen i alla fall, sätta plattorna och foga dagen efter, och bara det gör ju att priset drar iväg. Sen beror det väl på plattstorlek och befintligt fall också.
 
T
T Ejmelie skrev:
Jag har ett kaklat badrum med vita väggar men med en ganska ful beige färg som golv.
Tätskikt m.m är det inget fel på. Kan man då kakla med nytt kakel rakt på det andra kaklet som redan ligger?

Hur gör man i sånt fall med golvbrunnen?
Tänkte dock anlita någon för detta jobb då det är viktigt med fallet m.m.

Hur mycket tror ni jobbet skulle kostar?
Badrummet är runt 10 kvm stort.
På golvbrunnen lägger man bara en ny klinkerram ovanpå den gamla och tidsmässigt så beror det ju på vad för plattor du ska ha samt om det är ytterhörn och nischer m.m.

Beroende på hur snabb plattsättaren är så räkna med 15000-25000 kr ink moms vilket inkluderar timmar samt fix&fog&silikon&primer efter ROT!

Sen får man ju kolla att vattenrören når ut efter omkaklingen om du har rören inne i väggarna. har du utanpåliggande rör så är det ju inte problem.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.