Hej,
Jag undrar vad det skulle kosta på ett ungefär om vi skulle:
- riva luckorna enligt bilden
- kakla där luckorna var (hela vägen upp)
- lägga till en fläkt

tacksam för svar
 
  • Vitt kök med röda kryss över två luckor som ska rivas för kakling och ny fläktinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska ni göra arbetet själva? Inte särskilt svårt, så ni borde klara det. I så fall kostar det vad kakel, fog m.m. kostar plus den nya fläkten, och dom priserna beror på viljet kakel och vilken fläkt ni väljer. Bara att kolla i bygghandeln :)
 
Redigerat:
I iggeloppan skrev:
Hej,
Jag undrar vad det skulle kosta på ett ungefär om vi skulle:
- riva luckorna enligt bilden
- kakla där luckorna var (hela vägen upp)
- lägga till en fläkt

tacksam för svar
Vad är din budget?
 
M mrsnhp skrev:
Ska ni göra arbetet själva? Inte särskilt svårt, så ni borde klara det. I så fall kostar det vad kakel, fog m.m. kostar plus den nya fläkten, och dom priserna beror på viljet kakel och vilken fläkt ni väljer. Bara att kolla i bygghandeln :)
Jag tänkte inte göra arbetet själv, därmed skulle jag vilja ha en indikation på vad arbetet skulle kosta.
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Vad är din budget?
Har inte satt någon direkt budget för detta då det inte är ett så stort jobb.
 
BirgitS
Har du koll på hur ventilationsröret från fläkten går innan det lämnar köket?
Trist att först när man börjar riva upptäcka att det går åt sidan bort till den andra väggen.

Frågan är om du hittar någon som är villig att bara montera bort en fläkt, fyra väggskåp och en takanslutning samt göra väggen slät efter det.
 
Om det inte är några överraskningar skulle jag tippa på att prislappen mellan tummen och pekfingret börjar nånstans runt 35 tkr + kostnad för fläkt. En standardfläkt ligger på runt 5tkr och en designfläkt kostar mer.

Det är många yrkesgrupper inblandade, snickare, elektriker, plattsättare och målare och många moment som är korta så effektiviteten är inte så hög i sådant här projekt.

Svårigheten är nog som sagt att hitta någon som tar på sig ett sådant litet jobb.
 
  • Gilla
iggeloppan
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Om det inte är några överraskningar skulle jag tippa på att prislappen mellan tummen och pekfingret börjar nånstans runt 35 tkr + kostnad för fläkt. En standardfläkt ligger på runt 5tkr och en designfläkt kostar mer.

Det är många yrkesgrupper inblandade, snickare, elektriker, plattsättare och målare och många moment som är korta så effektiviteten är inte så hög i sådant här projekt.
Tack för ett konkret svar!
 
BirgitS BirgitS skrev:
Har du koll på hur ventilationsröret från fläkten går innan det lämnar köket?
Trist att först när man börjar riva upptäcka att det går åt sidan bort till den andra väggen.

Frågan är om du hittar någon som är villig att bara montera bort en fläkt, fyra väggskåp och en takanslutning samt göra väggen slät efter det.
Det är nog en kolfilterftäkt
 
BirgitS
D Dr Jumping Jack skrev:
Det är nog en kolfilterftäkt
Jag tycker modellen påminner om någon spiskåpa jag har sett.
 
Johhhan
Det ser ut som en kåpa från Franke, avsedd för centralventilation. Vid kåpan öppnar man bara ett spjäll för att öka flödet. Fläkten sitter då antagligen på vinden och kan stå för hela husets frånluft. Är det eget hus eller bostadsrätt?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.