Fick frågan idag och vi har inte tänkt på detta.
Men hur gör ni andra, kaklar ni fönstersmygarna eller låter ni dem vara vita trä?
 
Vi har kaklat och det är jättesnyggt och praktisk. Vi har diskbänk framför fönstren och det stänker ibland då måste det vara mer hållbart med kakel än trä eller sådana där laminerade spånskivor som är standard.
 
:D Jag tycker det är både praktiskt och snyggt att kakla i både badrum och kök, så det ska jag göra...när jag valt färdigt mina inredningar till dessa rum!

Helena med
Nationalschabraket
 
Vi kör med sten vi :D och kommer att sätta en 'skvätt' barriär bakom bänskivan så att just detta undviks.
 
Vi har kaklat och satt stenskiva i badrummet. Köket har vanliga smygar.
 
Kaklade smygarna, satte dock golvets klinker som "fönsterbräda" så det blev lite skillnad mot väggarna :D
 
Det beror så mycket på hur det ser ut. Jag har kaklat 2 badrum med och 2 utan ... :)
 
VI har kaklat fönstersmygen i köket. Fönsterbänken sågade & fräste vi till av biten man får över när man sågar ut för diskhon. Så här blev det:

koksbrada.jpg
 
Ser ut att vara ett snyggt arbete kalle.

OT: Förresten - är det inte jobbigt med en inbyggnadsdiskbänk i ek-skiva? (Ni kanske inte slabbar lika mycket som jag.)
 
Det livar upp på ett helt annat sätt när man kaklar smygarna!
Denna modell ovan var också mycket snygg och passningen med ek och naturstenen är mycket fin
efter mitt tycke i alla fall!

Per
 
ledighetskommiten skrev:
- är det inte jobbigt med en inbyggnadsdiskbänk i ek-skiva? (Ni kanske inte slabbar lika mycket som jag.)
Jag har erfarit att det är det. Har jagat en tomatkärna tre gånger runt diskkanten utan att få den in i vasken :( >:( :( = iriterande! Nu har vi ett heltäckande och slabbet rinner åt rätt håll av sej själv ;D.
gaia
 
Jag är en slabbemaja själv - här är det INTE infällda alls för fem öre :D utan helt rostfri diskbänk - men det beror på - jag använder mitt kök väldans mycket!
 
Nä, inga problem. Jag tycker det funkar fint.
Det kanske beror på vad man är van vid - vår diskbänk i lägenheten i Årsta var pytteliten...
 
Själv tycker jag största problemet varit att hålla trät fräscht så att inte diskbänken riskerar att lossna. Jag slabbar som sagt en del och allt torkande gör att jag får olja den där bänken stup i kvarten (+ att man får vara noga att torka varje gång man spilt).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.