Vi skall göra om vår gäst toalett som är 2kvm i golyta 1,70*1.10 ca så det är dessutom avlångt rum.
Vi har hittat klinkers som är grått till golvet 20x20. Men nu är frågan vilket vitt kakel vi skall välja till väggarna. Var lite inne på ett 20x25 och att lägga det på tvären men vi är lite osäkra. Någon som har tips på hur vi skall tänka för att rummet inte skall bli mindre?
Skall vi välja större eller mindre kakel??
 
Om ni vill att toaletten ska se större ut bör ni välja långsmalt kakel, typ 10x30. Stora plattor ser bara märkligt ut på så små ytor, då man bara rymmer ett par stycken i bredd.
 
Om jan inte minns fel så smått på golvet o avlångt på väggen. Det finns coola varianter som visas på bilder poå detta formum, någon där de lagt två fotavtryck i mosaik famför toan i rött o golvet var svart. Läckert. Det finns mycket man kan piffa med, bara man hittar en bra plartsättare....
 
Vi var inne på att lägga typ 30x10 men i affären tyckte de att det skulle bli ännu smalare rum..... så därför var vi inee på 20x25´. Hittade den m fötterna tidigare, snyggt kakel undra vilken storlek det är?
Tack för åsikter!
 
Ännu smalare med liggande? Det är väl ändå med stående det blir smalare?
 
Tror hon menade att rummet skulle se mer långsmalt ut.... men nu kan vi inte bestäma oss. Trodde det skulle vara enkelt med vitt kakel ha ha så fel jag hade....
 
OK. Missade att du skrev att det redan var långsmalt. Trodde ni ville att det skulle se djupare ut, så det var en miss av mig.

Själv gjorde jag ett duschutrymme där jag körde vanligt 20x20 "badhuskakel" på sidorna och sedan en fondvägg i mosaik på väggen där blandaren sitter. Eftersom 20x20 är så billigt så kunde jag kosta på lite dyrare fondvägg istället. Det är den man tänker på när man kliver in i duschen så då spelar sidorna mindre roll. Lär gälla samma sak i en liten toalett. Ett litet partytrick... :)
 
Nu har vi valt det blev trots allt smalt vitt matt kakel 11x33 och golv plattor 20x20 det kanske blir tokigt men vi känner oss nöjda och hoppas på det bästa ;-) tack för råden...
 
Det blir nog jättebra!

Vad blev det för färg på golvet?

skall ni göra nått skoj? inflika en väggplatta på golvet eller nått?
 
Grå klinkers från kakeldax Nero Acapulco 20x20. Inget skoj alls... bara enkelt och stilrent får skoja till det med handukarna :-D
 
Personligen tycker jag svart/vitt och grått/vitt är de snyggaste kombinationerna. Konservativt måhända, men stilrent och tidlöst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.