Är det någon som vet vad man ska använda för kantlist till kökskakel? Jag ska ha svart stavmosaik..
 
Brukar aldrig använda kakellister i kök...
Tycker det ser lite "för mycket" ut...
Alltså de tar överhanden.
Kakeln smälter oftast bättre in utan dessa.
Men detta är ju min personliga åsikt och alla tycker vi olika. ;)
 
Precis häromdagen läste jag ett gammalt nummer av en inredningstidning och hittade en annons för kakellister, www.d-profile.com.
Jag har inte hunnit spana in hemsidan än, och har heller inte bestämt om jag själv ska ha list till min köksmosaik eller inte. Ska grunna på det i helgen.
 
Ok.. Jag får också fundera vidare på detta..
 
Bifogar en inte alltför tydlig bild av köket där jag ska ha kakellisten. Den ska sitta som avslutning längst ut. Det nya kaklet sitter på nya gipsplattor så jag behöver dölja skarven. På bilden syns mitt gamla röda kakel. Funderar på en KGC kakellist i aluminium..
 
  • Köket 035.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Plocka fram överhandsfräsen och fräs till något snyggt.
 
Nu är man inne på finliret med nya köket och funderar på om man ska ha nån kakellist i överkant på mosaiken, foga en sträng vit latex eller låta det vara som det är?

Tapeten av vinyl är skuren med överlapp mot kanten med visst besvär vad gäller tapetens seghet + fogkanter.

Vad tycker ni?
 
  • DSC01075.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har svarta kakelplattor som liknar stavmosaik. Som kakellist använde jag vitt dörrfoder. Tog "kakellisten" för att ge stöd till de vita överskåpen och för att inte behöva kapa 14 extra kakelplattor.

Imorgon kommer elektrikern och sedan är köket klart! =D
 
Alpha skrev:
Nu är man inne på finliret med nya köket och funderar på om man ska ha nån kakellist i överkant på mosaiken, foga en sträng vit latex eller låta det vara som det är?

Tapeten av vinyl är skuren med överlapp mot kanten med visst besvär vad gäller tapetens seghet + fogkanter.

Vad tycker ni?

Tycker det är vackert som det är! Kakellister passar inte alls in på ditt foto!
 
Hockhult skrev:
Tycker det är vackert som det är! Kakellister passar inte alls in på ditt foto!

Ok. Tack, har du lagt ut bilder på ditt nya kök btw?



Väntar själv bara på att röris ska koppla klart vvs:n, han hade påbörjat idag men borrat ett nytt hål i nya måttanpassade diskbänken för diskmaskins avst.(separat) för nära blandaren(mora classic) så han skulle byta till nån annan variant, tyvärr måste jag säga
 
Alpha skrev:
Ok. Tack, har du lagt ut bilder på ditt nya kök btw?



Väntar själv bara på att röris ska koppla klart vvs:n, han hade påbörjat idag men borrat ett nytt hål i nya måttanpassade diskbänken för diskmaskins avst.(separat) för nära blandaren(mora classic) så han skulle byta till nån annan variant, tyvärr måste jag säga

När jag väl hittar den där "järnvägars" synk-kabeln kan jag få in bilderna i datorn, så det blir ett långtidsprojekt.

Diskbänk var ett stort projekt för mig också och det slutade i en kompromiss jag inte är helt nöjd med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.