Dem satt våtrumstapetskarven mitt i duschutrymmet, svetsen är fortfarande inte tät.
Rörmanschetten på värmerör genom golv satt de med springa och påstod att det var helt OK. Tog mig långa diskussioner och kontakter med tillverkaren innan det blev gjort rätt.
Okunnig, otrevlig och inkompetent vad gäller våtrumsmatt/tapet.
Sedan dess sprider de bland hantverkarmaffian att jag är en besvärlig kund!
Hands off!
 
Och vad vill du föra fram med detta inlägg? Tycker du att folk ska bojkotta detta företag på dessa knapphändiga och subjektiva uppgifter? Menar du att de sätter i system att göra ett dåligt jobb som de sedan vägrar åtgärda?
 
Jag råder folk att vara väldigt observant på deras jobb vad gäller våtrumsmatt/tapet. Om dom sätter dåligt jobb i system eller inte vet jag inte men deras hantverkare på detta område är slarvig och kan tydligen inte branchreglerna. Ungefär som jag inte kan nånting om el, Siltberg.
 
  • Gilla
Prettywoman
  • Laddar…
Thomas_Blekinge skrev:
Jag råder folk att vara väldigt observant på deras jobb vad gäller våtrumsmatt/tapet. Om dom sätter dåligt jobb i system eller inte vet jag inte men deras hantverkare på detta område är slarvig och kan tydligen inte branchreglerna. Ungefär som jag inte kan nånting om el, Siltberg.
Tack för informationen. Har beställt renovering av ett litet badrum då de hade annons i tidningen för ett tag sedan om just montering av våtrumsmatta och våtrumstapet samt inredning. Arbetet ska påbörjas om några veckor. Hittills har allting dock fungerat bra. Får väl återkomma med resultatet här.

/S
 
Bo.Siltberg skrev:
Och vad vill du föra fram med detta inlägg?
Är det inte just sådan information vi förväntar oss på detta forum? Det gör i vilket fall jag.
 
  • Gilla
matsgran och 1 till
  • Laddar…
Jag var där igår och påpekade sprickorna i svetsarna. Blev mottagen bra och de lovade att svetsa om det. Vi får se vad som händer.
 
Så det är inte "hands off" som gäller längre då?
 
Som sagt, vi får se. Reparationen är inte gjort än. Under själva bygtiden 2011 tyckte jag att de inte riktigt förstod varför jag inte ville acceptera glipor i rörmanchetter och svetsade skarvar.
Jag återkommer.
 
Nu har samma mattläggare eller vad dom heter varit för att reparera den underkända svetsen. Resultaten blev aningen bättre men fortfarande en estetisk katastrof.
Nu är jag färdig med Kakelhuset, de ska inte vara mer hos mig, de saknar kompetens på våttapet.
 
  • Gilla
Prettywoman och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.