Hej!
För några år sedan hörde jag talas om ett ställe utanför Stockholm som hade kakelfog i en massa olika nyanser. Är det någon som vet var man kan hitta en åtreförsäljare som har MÅÅÅÅÅÅNGA fogfärger att välja mellan?
 
Jag tror att det finns ganska många färger till flera märken av fog, fast det normala är nog att udda kulörer är beställningsvara, annars borde din lokale färghandlare kanske kunna hitta på något, metalick orange kanske..
I sthlm ,vid ulvsunda ind.område, finns det någon större kakelfirma bl.a
 
Redigerat:
Annars kan man pigmentera den fog som finns också. Kolla med fogförsäljaren.
 
Det jag behöver är en mellan gråbrun. På Höganäs hade man 6 olika fogfräger och killen visste inte vad jag snackade om när jag sa att jag ville ha en fog som gick ton i ton med plattan.

Hur pigmenterar man fogen?
 
T
Fast det är inte snyggt när fogen är densamma som plattan, blir en homogen massa.

Annars har Mapei en jäkla massa kulörer på sitt fogbruk.
 
Sen är det knappast kul att försöka blanda till samma ton igen heller. Men möjligheten finns ju alltid.
 
tank77 skrev:
Fast det är inte snyggt när fogen är densamma som plattan, blir en homogen massa.

Annars har Mapei en jäkla massa kulörer på sitt fogbruk.
Det är just det jag tycker är snyggast. Vitt kakel = Vit fog, svarta klinkers= svart fog. JAg gillar dessutom så smal fog som möjligt. Ju onsynligare fog desto snyggare.

TAck för tipset om Mapei. Ska kolla upp dom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.