Hej!
Håller på att riva köket.
När river kakeln tar med sig en bit från kartongen på gipsskivan. Behöver jag byta gipsskivan eller går att lägga nya kakel utan att byta skrivan?
 
  • Skadad vägg med avflagad färg och kakel, synliga lager och mönstrade plattor nedtill. Behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ta bort lös sitttande papp från gips skiva , sedan prima , sedan spackla hela ytan på nytt som skall sättas med kakel
 
  • Gilla
Memmo
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
ta bort lös sitttande papp från gips skiva , sedan prima , sedan spackla hela ytan på nytt som skall sättas med kakel
Jag ska köra på det. Tack!
Ska jag köra med våtutrymme prime eller med vanlig?
 
M Memmo skrev:
Jag ska köra på det. Tack!
Ska jag köra med våtutrymme prime eller med vanlig?
Vanlig primer kan du köra på , kontrollera med ett vatten pass så du inte får dalar å toppar , resultatet blir finare om allt ligger fint på vatten passet
 
  • Gilla
Memmo
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Vanlig primer kan du köra på , kontrollera med ett vatten pass så du inte får dalar å toppar , resultatet blir finare om allt ligger fint på vatten passet
Vilken prime rekommenderar du?
 
M Memmo skrev:
Vilken prime rekommenderar du?
Kilto weber finja raw , samma men olika märken , vilken bygghandel ligger närmast
 
  • Gilla
Memmo
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Kilto weber finja raw , samma men olika märken , vilken bygghandel ligger närmast
Ska kolla vad finns hos byggmax.
Vilken typ av spackel man behöver när ska kakla över?
 
Ett tips är att inte köra på byggmax produkter när du sedan ska kakla. Vi testade byggmax egna fix vid kakling, plattorna lossnade från väggen trots primer. Bytte till kiilto superfix df och allt sitter som en smäck, även utan där vi inte primade.
 
  • Gilla
Memmo
  • Laddar…
Tack för tipset. Har inte köpt än fixen. Ska köpa något med bra kvalitet 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.