Undrar hur Ni andra har byggt , har Ni lagt kakel under köksbänkar och skåp. Till oss sagt vårat säljare att man inte brukar göra det. Hur har Ni gjort ?
 
Vi har och kommer att ha klinker även under skåpen. Känns gedignare och skulle man någon gång vilja ändra om i köket är det trist att få luckor utan golvbeklädnad...
 
Vilket hustillverkare bygger Ni med ?
 
Jag har ingen praktiskt erfarenhet själv eftersom jag gör det för första gången NU, men köksförsäljaren tipsade om att det extra besväret att lägga några plattor till inte är nånting jämfört med mödan att passa in plattorna på ett snyggt sätt mot sockeln.

 
Bob_the_builder
Jag svor över föregående lägenhetsägare när jag skulle lägga nytt golv i köket. Han hade låtit lägga ny plastmatta men inte dragit in den under kylen. Detta gjorde det omöjligt att dra ut kylen på golvet, eftersom fötterna fastnade mot mattkanten. Då mattan låg ända mot fötterna gick det ju inte att luta kylen bakåt och lirka heller... Vid omläggningen var detta inget stort problem, eftersom jag började med att slita bort mattan.

Laminatgolvet la jag naturligtvis ända in under kylen. Var inte dumsnåla när ni lägger era golv! Om ni nu vill ändra något i köket om några år (eller kanske dra ut kylen för utbyte eller städning) så går det så mycket lättare och ni slipper svära... ;)
 
Jag hoppas att jag inte missförstår "klintan" som nog menar klinker och inte kakel ??? , annars ser jag ingen vits att kakla bakom köksskåpen som då ändå får borras genom........

Däremot undertill kan varmt rekommenderas att lägga plattor (eller annat). Den lilla mängden som blir över leder knappast till några större besparingar, men däremot sparar den en del bekymmer om man nu skulle byta ut kök nån gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.