Bästa svaret

J Josefine Zipp Johansson skrev:
Hej!
Vi ska renovera badrummet och jag vill ha helkaklat i duschdelen och kakel ovanför handfatet men resterande delar vill jag måla eller tapetsera. Hur ska jag tänka med tätskiktet? Hur har ni andra gått tillväga?
Du tätar duschhörnet 180cm åt varje håll, resten gör målaren.
Duk på golv med uppvik.
Plattorna bakom hf sätter du när målaren är klar. Behöver inte krångla till det mer än så.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
J Josefine Zipp Johansson skrev:
Hej!
Vi ska renovera badrummet och jag vill ha helkaklat i duschdelen och kakel ovanför handfatet men resterande delar vill jag måla eller tapetsera. Hur ska jag tänka med tätskiktet? Hur har ni andra gått tillväga?
Det finns särskilda våtrumsgodkända system för målning, både för duschområdet (VT) och för andra ytor (VA). Se här: https://www.vatrumsmalning.se/godkanda-system/

Vill du ha tapet så får du nog sätta upp den ovanpå den målade ytan. Dock mår ju sällan tapet bra i fuktiga rum.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns särskilda våtrumsgodkända system för målning, både för duschområdet (VT) och för andra ytor (VA). Se här: [länk]

Vill du ha tapet så får du nog sätta upp den ovanpå den målade ytan. Dock mår ju sällan tapet bra i fuktiga ru
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns särskilda våtrumsgodkända system för målning, både för duschområdet (VT) och för andra ytor (VA). Se här: [länk]

Vill du ha tapet så får du nog sätta upp den ovanpå den målade ytan. Dock mår ju sällan tapet bra i fuktiga rum.
Vi satte tapet i ett duschrum för nåt år sedan och lackade med en 2k lack avsedd för Microcement. Jag har inte hört ngt än iaf. Kunder brukar vara jävligt snabba på garantiärenden annars
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns särskilda våtrumsgodkända system för målning, både för duschområdet (VT) och för andra ytor (VA). Se här: [länk]

Vill du ha tapet så får du nog sätta upp den ovanpå den målade ytan. Dock mår ju sällan tapet bra i fuktiga rum.
Tack!!!
F Fjonken skrev:
Du tätar duschhörnet 180cm åt varje håll, resten gör målaren.
Duk på golv med uppvik.
Plattorna bakom hf sätter du när målaren är klar. Behöver inte krångla till det mer än så.
men tack snälla för ditt enkla men ack såå grymt tydligt förklarat svar!!! 👌
 
BirgitS
Om ni ska göra renoveringen själva är det viktigt att noga läsa branschreglerna från BKR och MVK samt alla instruktioner för ingående produkter för att göra rätt där kaklet och den målade ytan möts så att det verkligen blir tätt.
 
  • Gilla
Josefine Zipp Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.