Hej!

Vi ska i dagarna sätta kakel i badrummet (9 m2) och idga hade vi möte med kakelsättaren. De vita plattor vi har vait hade vi från början tänkt sätta liggande i rader utan någon offset sinsemellan. Men när han fick se vilka plattor vi valt föreslog han att det blir "jävligt snyggt" att sätta dem slumpmässigt, dvs fortfarande liggande men i olika längd så att fogarna hamnar lite slumpmässigt.

Problemet är att jag har svårt att visualisera hur detta kommer att bli, vi har hela tiden varit inställda på att ha dem i rader efter varandra och ovanpå varandra. Nu vill de lägga dem mer som man lägger klickgolv och trallbrädor, dvs sprida ut skarvarna.

Är det begripligt?

Någon som har satt sina stora vita kakelplattor på detta sätt, och har bilder, eller om det finns någon bild på nätet? Jag har googlat men inte hittat...

/Henrik
 
Redigerat:
T
Plattsättaren vill alltså sätt plattorna "löpande". Hur stora är plattorna?

I och för sig är det ju du som bestämmer så om du är osäker så kör på det vanliga sättet.
 
Får en känsla av att han mest vill slippa att jobba så mycket för att få de lodräta fogarna i lod och exakta... ;)

Personligt tycker jag det är ganska ute med "tegelstensmönster" och nästintill ingen jag vet vill ha det så idag.
Men visst... det är en smaksak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.