Kan ni - som vet allt ;) - hjälpa mig att hitta vilken affär/leverantör det är som tillverkar de otroligt söta kakelplattorna jag vill ha?

Det är kvadratiska, vita, ganska små med relief-grodor och relief-ödlor på. Jag har sett dem i ett flertal "Allt i Hemmet" och liknande tidningar, men det var några år sedan nu. Skulle så hemskt gärna vilja ha dem! Tror faktiskt att de var handgjorda, till och med...
 
Vet inte om det är samma grodor som du tänker på men Ekeby Bruk i Uppsala har en del kräldjur på sina plattor. www.ekebybruk.se
 
General Failure och Fialotta: STORT TACK ska ni ha båda två (ni svarade på precis samma gång och gav exakt samma svar). Det var precis den grodan jag var ute efter! Men frågan är om inte ödlorna är ÄNNU sötare?

Hur som helst så kan jag tack vare er köpa mina drömmars kakel nu :D
 
Till Jureit:
Jag ska ha dem på en minimal yta över diskbänken i vårt sommarhus som snart ska byggas. Det är inte många kvm det handlar om!

Tänkte att det omgivande kaklet skulle vara likartat (kvadratiskt och gräddvitt) med några grodkakel här och där. Inte som en bård och definitivt inte överallt.

Men nu när jag gillar ödlorna mer så uppstår ett problem: de kakelplattorna är rektangulära och det blir genast svårare att matcha med vanliga oansenliga...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.