Vi bygger ett nytt fritidshus och kan inte riktigt bestämma oss om vi ska ha kakel/klinkers eller våtrumstapet och plastmatta. Vad tycker ni? Snyggast är ju helt klart kakel men men ???:)
 
Kakel är ju alltid fräschare tycker jag... Att kombinera kakel och målat är också snyggt i vissa kombinationer.
 
Jag jobbar ju själv med kakel/klinker men jag kan ändå släppa detta och förespråka plastmatta i många fall.

Mycket p.g.a prisskillnaden och möjligheten att byta ut lite oftare...
Inte svårare att hålla ren plastmattan än kakel/klinkern...

Kakel/klinker ger ett lyxigare intryck och möjlighet till häftigare lösningar med färg och form dock...
 
Med tanke på allt man läser om problem med kakel/klinker installationer och dessutom prisbilden så känns ju våtrumsmatta som ett betydligt säkrare och billigare alternativ.
 
Kommer ni att ha mycket temperaturvariationer (kallställt) och därmed rörelser i materialet? Isåfall kan det nog vara bättre med vinylmatta/tapet än kakel/klinker. Kakel/klinker tar nog längre tid att värma upp om huset är kallt när ni kommer det.

Sen är det ju en seriös prisskillnad också, ni kan nog få en badtunna för mellanskillnaden.
 
Plastmatta på golvet, kakel på väggarna? Tycker jag kan vara en bra kombination för ett fritidshus :)
 
Jag tänker just nu klinker på golv och plast på vägg:)
 
T
Eller klinker på golv med sockel sedan målad väv på väggarna!
 
Jag får lite tråkiga vibbar av målad väv, kanske i gästtoa isf.
Matta på väggarna är snyggt och smidigt, inte så dyrt. Min röst på det!
Finns stort utbud idag, och ofta är dom roterade rätt så man slipper många skarvar på väggen med.
 
Är det bara jag som tycker kakel och klinker inte är så jäkla snyggt alltid? Framförallt i ett enklare hus (som ett fritidshus) känns det lite malplacerat och ger (enligt mig) lite bårhus-vibbar?
 
  • Gilla
Sommartorparn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.