Nu har bänkskivan äntligen kommit på plats o det börjar bli dax att bestämma kakel.

Kakel ja... nu när man har varit o snokat runt på div kökbutiker är det ju väldigt populärt o snyggt med ngn typ av metall/glasskiva ovanför köksbänken. Så nu blir man lite osäker om man skall köra en sån variant o sedan kakla ovanför den?

Så här ser mitt kök ut nu.
Ekgolv
IKEA Ekluckor med långa rostfria handtag
En LÅNG (3,90) bänkskiva i mönstret grå/svart virr-varr
med infälld diskho o spishäll.

Sedan som överskåp skall jag bara ha 2 stycken liggande 40x90 skåp om ni förstår vad jag menar.. så man kan ställa lite saker ovanpå dessa.

Då var ju ursprungsiden att kakla hela väggen.. både ovanför och under överskåpen samt resten av väggen med vitt 5x5.
Men nu börjar jag bli osäker.. man kanske skall kolla på ngn lösning med både ngn typ av skiva/glas o kakel.
Det är ju inte så lätt med en glasskiva heller när bänken är så lång som 3,90

När jag var o kollade på kakel igår blev jag till o med osäker på vilket som var snyggast till mina luckor o bänk, matt vitt eller matt grått kakel?

Mkt funderingar. Kom gärna med kommentarer, alla synpunkter uppskattas.
 
snav skrev:
När jag var o kollade på kakel igår blev jag till o med osäker på vilket som var snyggast till mina luckor o bänk, matt vitt eller matt grått kakel?
Jag håller på vitt! Personligen tycker jag att det skulle lyfta fram virr-varret och eken bättre. Dessutom har du då lite mer spelrum för färgsättning på väggar, textilier och övrig inredning.

Måste bara dela med mig av något som var attans snyggt! Vitt "rustikt" 10x10 med FET blyertsgrå fog, ca 1 - 1 1/2 cm. Otroligt läckert!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.