Jag tänkte kakla om i köket. Det sitter en plastskiva nu från original köket. Problemet är att den sitter under över- och underskåpen (se bild). Det ser inte ut som att man kan få loss den utan att behöva riva ner alla skåpen på långsidan. Skivan är av böjbar plast och ca 2mm tunn. Min fråga är nu om det går att kakla direkt på den?? Vad är det värsta som kan hända ifall jag gör det? Om det inte funkar, skulle det gå att spackla den med ett tunt lager spackel först? Vet inte om en primer funkar på den eftersom den är av fuktavvisande material. :(

Jag tycker personligen inte att gipsskiva är någon bra idé eftersom det kommer att sticka ut alltför mycket. Det blir för tjock tillsammans med kaklet. Några råd? Tacksam för svar.
 
  • DSC_0255.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0253.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns ju sättlim för det mesta idag, kolla ex in pl 600. Det limmet funkar mot en del plaster, men det är inte säkert att det häfter. En tub kostar ca 70 sek så det kanske är värt att prova några plattor.
 
Går det inte att skära bort den längs med skåpen då? 2mm känns ju som ett par snitt med mattkniven skulle lösa det hela

Annars röstar jag nog också för ett bra sättlim, skadar ju inte att prova att sätta en platta med lim och vänta ett par dagar för att se om det håller
 
En multimaster och skära längs med skåpen skulle jag gjort.
 
Tack så mkt för tipsen! Hade ingen aning om att man kunde limma fast kakel. Jag ska oxå se om det går att skära i plasten. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.