Hej min kärcher K7 Professional hummar och slår sedan ut säkringen jag har slitit isär den och kommit fram till att den fungerar ”normalt” när inte den övre delen av motorn sitter på men när jag sätter på fjädrar m.mm så får jag samma problem igen någon som kan lite extra om kärcher eller har haft samma problem?
 
Låter som att kondensatorn är gången, att den inte orkar vrida runt axeln när den har belastning.
Prova att byt kondensatorn.
 
Har varit med om att själva pumpen gått väldigt trögt i början (på den jag inte använder regelbundet i fritidshuset)
Visst kan det vara en dålig startkondensator i motorn som Demmpa skriver ovan, eller att pumpen kärvar.
När du hade isär den, kunde du komma åt axeln och försöka vrida den manuellt lite?
 
M MagHam skrev:
Har varit med om att själva pumpen gått väldigt trögt i början (på den jag inte använder regelbundet i fritidshuset)
Visst kan det vara en dålig startkondensator i motorn som Demmpa skriver ovan, eller att pumpen kärvar.
När du hade isär den, kunde du komma åt axeln och försöka vrida den manuellt lite?
Den går runt utan problem, ska kolla kondensator. 👍🏽
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.